درون ریزی و انباشته شدن مشکلات سلامت روان مردان را تهدید می کند

دانایی با اشاره به اهمیت قواعد و چارچوب هایی که در هفته سلامت از طرف روانشناسان مطرح می شود گفت: درون ریزی و انباشته شدن مشکلات مردان را بیش از زنان با مشکلات جسمی و روحی روبه رو می کند.

خبرگزاری شبستان - البرز‌: « فاطمه دانایی» در یادداشتی به خبرگزاری شبستان در البرز به مناسبت هفته سلامت مردان آورده است: درون ریزی و انباشته شدن مشکلات مردان را بیش از زنان با مشکلات جسمی و روحی روبه رو می کند.

 

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می افزاید: مردان بیشتر درون ریزی دارند و دردهای خود را پنهان می کنند به واقع باتوجه به علائم بیماری های روان  در مردان و زنان تا حدودی تفاوت دارد.

 

وی ادامه داد: تنش ها و نگرانی ها در زنان همواره با گریه کردن، صحبت کردن، حتی غر زدن بیرون ریخته می شود ولی مردان بیشتر داد می زنند و پرخاشگری می کنند.

 

وی اظهار کرد: آنان نشان می دهند که هیچ چیزی رضایتی از وضع موجود ندارند و با بی حوصلگی در بیشتر مواقع یا خیلی دیر به سرکار می رود یا خیلی دیر از سرکار برمی گردند.

 

دانایی عنوان کرد: مردانی که گرفتار تنش های عصبی هستند در رانندگی مدام دعوا می کند. کارشان به پاسگاه و پلیس می رسد و بسیار تحریک پذیر می شوند، عملکرد آنان به شدت پایین می آید. 

 


مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند

 
وی اظهار کرد: مردان کمتر از زنان به سلامت خود توجه می کنند و بیشتر بیمار می شوند در بسیاری از موارد نیز با باورهای غلط کمتر مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند، که این شامل تمامی پزشکان می شود و نه فقط رجوع به روانشناس.

 

دانایی توضیح داد: بی توجهی مردان به سلامتشان بنیاد خانواده را از بین می برد؛ سلامت مردان یعنی سلامت خانواده به ویژه زن که وابستگی شدیدی به مرد دارد.

 

کارشناس ارشد روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: مردان باید به نکات قابل توجهی برای سلامت خود توجه کنند اول اینکه سیگار نکشید ، در رانندگی بیشتر احتیاط کنید، سلامت غذایی خود را مراقبت کنید، وفاداری به خانواده را فراموش نکنید.

 

مردان باور داشته باشند که نیاز به تخلیه تنش ها و توجه به درمان آسیب های روحی دارند

 

دانایی اظهار کرد: در زنان به علت ارتباط اجتماعی وسیع حتی در زنان خانه دار که با گفتگو کردن و معاشرت حتی با همسایگان و تلفتی صحبت کردن بسیاری از اختلالات و ناراحتی ها و بیماریهای شان از بین می رود؛ در حالی که این مورد در مردان به شدت پایین است و منجر به درون ریزی می شود و انباشته شدن مشکلات و ناراحتی ها که سبب سکته می شود. 


کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیان کرد: در مورد مسائل جنسی و جسمی از منظر فیزیولوژی زنان قدرتمندتر از مردان هستند و کوچکترین اختلال و کج کاری در مردان آنها را از بین می برد و مردان کمتر در این حوزه می توانند پنهان کاری داشته باشند. 

 

در پایان اینکه مردان هم به اندازه زنان دچار مشکلات و ناراحتی و اختلال هستند با این تفاوت که هم جامعه هم فرهنگ کشور از ابتدای امر با این جمله که "مرد که گریه نمی کند " به این ماجرا دامن زده اند و مردان را تنها در شرایط قرار دادند و از طرف دیگر مردان خود می خواهند در "غار تنهایی" به سر ببرند؛ باتوجه به این شرایط می توان گفت پرخاشگری و فریادها و دیگرآزاری  در مردان بیشتر می شود.

 

 

کد خبر 1033084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha