نواقص طرح «رزاق» برطرف شود

نیری طرح «رزاق» را یک طرح معیشتی امنیتی و از طرح‌های پیشگیرانه در جهت مبارزه با قاچاق سوخت معرفی کرد و گفت: این طرح بر زمین نمانده اما نواقص و کمبودهایی دارد که باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن نیری، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه «صبح و گفتگو» اظهارکرد: قاچاق سوخت از انواع قاچاق خروجی و معکوس به شمار می رود.

وی افزود: کشورهای همسایه ما از جمله پاکستان نیاز مبرمی به سوخت و گازوئیل ما دارند و اگر نیاز پاکستان به صورت رسمی و قانونی برطرف نشود سراغ رویه های غیرمعمول و غیررسمی یعنی همان قاچاق می رود یا اینکه عربستان و قطر و امارات این بازار را دست می گیرند.

نیری طرح «رزاق» را یک طرح معیشتی امنیتی و از طرح های پیشگیرانه در جهت مبارزه با قاچاق سوخت معرفی کرد و گفت: این طرح بر زمین نمانده اما نواقص و کمبودهایی دارد که باید برطرف شود.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متذکرشد: طرح رزاق فقط 200 کیلومتر از مرزهای ما را پوشش می دهد و بخشی از قاچاق سوخت در دریا اتفاق میفتد.

وی افزود: طرح رزاق فقط حوزه مرزنشینان و طرح ساماندهی فروش سوخت گازوئیل از طریق مرزنشینان به کشور پاکستان را در بر می گیرد. 

نیری با اشاره به فعالیت 6 هزار ماشین در حوزه سوخت بری گفت: با توجه به حوادث زیادی که در این حوزه رخ می داد در تصویب نامه آبان ماه مصوب شد که وزارت نفت ضمن اعلام قیمت، مقدار سوخت مورد نیاز را هم تأمین کند و در اختیار سوخت برها قرار دهد.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بحث تأمین سوخت را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد و افزود: مشکل دیگر، قیمت گازوئیل است که حدود 10 دلار کمتر از قیمت بورس انرژی است و این برای ما به صرفه نیست.

نیری گفت: سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 97 حدود 10 درصد پیشرفت داشتند اما از آن سال تا به این لحظه شاهد پیشرفت بیش از 70 درصدی این سامانه ها هستیم که کنترل فرآورده های سوختی یکی از همین سامانه هاست. 

کد خبر 1033170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha