ایجاد زمینه ازدواج آسان در بقاع متبرکه رودسر

قاسم پور از برگزاری مراسم عقد دو زوج در بقاع متبرکه رودسر و چابکسر خبر داد و گفت: ایجاد زمینه ازدواج آستان از برنامه های مراکز افق بقاع متبرکه است.

«محمد قاسم پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر با اعلام همت بقاع متبرکه این شهرستان در ترویج فرهنگ ازدواج آسان اظهار کرد: مراسم عقد دو زوج در امام زادگان مرتضی و ابراهیم ماچیان و سید ابوجعفر ابیض میانده چابکسر برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف شهرستانهای رودسر و املش گفت: زمینه سازی برای برگزاری این مراسم در بقاع یاد شده در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری در تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت گرفته است.

 

وی افزود: به زوج هایی که در محیط بقاع متبرکه مراسم عقد برگزار می کنند یک جلد کلام‌الله مجید، مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و بسته فرهنگی آموزش سبک زندگی اسلامی اهدا می‌شود.

 

قاسم پور ترویج سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان را از ماموریت های مراکز افق بقاع متبرکه دانست و گفت: در دوران کنونی ازدواج جوانان تحت تاثیر سنت‌های غلط، با سختی و با هزینه زیاد انجام می‌شود که مراکز افق بقاع متبرکه به دنبال ترویج ازدواج آسان هستند.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان‌های رودسر و املش اظهار کرد: اداره اوقاف رودسر در راستای اجرای امینانه نیات واقفان از زوج‌های کم‌بضاعت حمایت مالی هم انجام می‌دهد.

 

گفتنی است، امام زادگان مرتضی و ابراهیم ماچیان از بقاع شاخص رودسر و کانون برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی است.

کد خبر 1033173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha