نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در کادرسازی برای نظام نقشی تاثیرگذار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت مالی، اجتماعی و فرهنگی از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در کادرسازی برای نظام نقشی تاثیرگذار است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در کادرسازی برای نظام گفت: مساجد به عنوان پایگاه اتحاد و انسجام نیروهای مذهبی و متدین در محلات هستند. اگر افراد بخواهند نسبت به همدیگر شناخت پیدا کنند، بهترین مکان مسجد است. با توجه به اینکه افراد در محلات با هم مرتبط هستند و در شکل های مختلف با هم در تماس و ارتباط هستند، این افراد به بهترین نقطه ای که نقطه اتصال و شناخت و انسجام نسبت به هم باشد که همان مساجد است، رفت و آمد دارند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما مساجد را تقویت و فعال کنیم می توانیم بر روی فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و همه موارد تاثیرگذار باشیم، معمولا نیروهایی که با هم کار می کنند و از مساجد به اجتماع رسیده اند، کسانی هستند که سال ها از هم شناخت دارند و همین شناخت باعث می شود که تعامل و اتحاد بیشتری در کارها داشته باشند.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از جمله مجموعه هایی هستند که می توانند فعالیت مساجد را سازماندهی کنند و برای نظام کادرسازی کنند، جوانان را به سمت مساجد بکشانند و آنها را پرورش یافته مکتب مسجدی کنند.

 

وی تاکید کرد: جوانی که به سمت مسجد گرایش داشته باشد و در فعالیت های فرهنگی و مذهبی حضور جدی و پررنگ دارند، معمولا به دنبال کارهای خلاف نمی رود و در معرض آسیب های اجتماعی قرار نمی گیرد چرا که به جایی همانند مسجد وصل است و دنبال جریان معاند و مخالف و مسئله ساز و مشکل دار که با انقلاب و نظام تضاد دارد، همراه نمی شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از نظر مالی و حمایت های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرند، گفت: باید کمک کنیم که کانون ها تقویت شوند تا به این طریق جوانان مسجدی تربیت و تحویل نظام دهیم.

 

 

کد خبر 1033195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha