نقش کانون های فرهنگی مساجد در افزایش مهارت زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی

تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به منظور بهزیستی اجتماعی و رشد سلامت روان مردم در اجتماع یکی از مسائلی است که با بهره مندی از مشاوره فراهم می شود.

خبرگزاری شبستان – البرز: یکی از ویژه برنامه های محوری در جریان برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برپایی دوره های مشاوره با هدف مهارت افزایی زندگی است.

 

این مهم در قالب بسته های تعریف شده فرهنگی هنری با محوریت کانون مسجد و با مدیریت امام مسجد در جهت تقویت و رشد سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه جوانان در نظر گرفته می شود.

 

تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به منظور بهزیستی اجتماعی و رشد سلامت روان مردم در اجتماع یکی از مسائلی است که با بهره مندی از مشاوره فراهم می شود.

 

به جرأت می توان گفت، کانون های فرهنگی هنری مساجد با فراهم آوردن شرایط مناسب اعم از اساتید اهل فن و کارشناسان خبره که با کمترین هزینه امکانی را فراهم کرده اند تا گامی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

 

 

در این رابطه « حجت الاسلام کاظم شکری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: فراهم آوردن شرایط بهره مندی جوانان از مشاوره های ازدواج به صورت رایگان یکی از ویژه برنامه هایی است که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بر آن اهتمام داشته است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: برپایی کارگاه مشاوره رایگان پیش از ازدواج و مهارت های زندگی در سالن جلسات هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نمونه شاخصی از برنامه های در نظر گرفته شده با هدف کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به حفظ کیان خانواده بیان کرد: خانه، مدرسه، مسجد از ارکان هایی هستند که گروه های سنی نوجون و جوان ارتباط مستقیم با آن دارند و در جریان این ارتباط بسترسازی برنامه های موثر فرهنگی، هنری و ... می توانند باشند.

 

کسب مهارت زندگی ضرورت تشکیل کانون خانواده است

 

« حجت الاسلام جنتیان» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص برپایی دوره های سبک زندگی و مهارت های پیش از ازدواج گفت: برای تحقق یک زندگی سالم، پویا و مانا مهمترین اصل بهره مندی از مهارت های روابط میان همسران است.

 

کارشناس مسائل خانواده افزود: محیط مسجد زمینه اعتماد بسیاری از خانواده ها را فراهم ساخته است؛ مشاوره های پیش از ازدواج و مهارت افزایی با محوریت کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از ویژه برنامه های هدفمند و اثرگذار فرهنگی است.

 

 

وی ادامه داد: برای تحقق یک زندگی سالم و پویا ضروری است مهارت هایی آموزش داده شود چه خوب که این مهارت ها با اهتمام مسجد و کانون فرهنگی هنری انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام جنتیان بیان کرد: یکی از دلایل عدم مراجعه مردم به مراکز مشاوره هزینه های بالای آنان است اما به واسطه مسجد و کانون فرهنگی هنری بسیاری از این هزینه ها کاهش پیدا می کند و در بعضی مواقع به صورت رایگان انجام می شود.

 

استقبال پرشور خانواده ها از دوره های مشاوره رایگان با محوریت کانون فرهنگی مسجد

 

طهماسبی از جمله بانوانی است که از دوره های آموزش خانواده با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد بهره مند شده است. این بانوی خانه دار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: استقبال پرشور خانواده ها از دوره های مشاوره رایگان با محوریت کانون فرهنگی مسجد قابل توجه است.

 

این مادر خانه دار عنوان کرد: کسب مهارت های زندگی یکی از ضرورت هایی است که همواره با پذیرش و الزام آن می توان شاهد تحقق یک زندگی زیبا، سلامت و هدفمند بود.

 

وی اظهار کرد: فراهم آوردن زمینه مشاوره رایگان ازدواج برای فرزندانم را مرهون تلاش کانون فرهنگی هنری مسجد می دانم و معتقد هستم با توجه به امنیت مسجد می توان به این مشاورها نیز اعتماد کرد.

 

 

کد خبر 1033294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha