فرصت هفت روزه برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان شیراز

امیری گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان شیراز به مدت هفت روز قابل انجام است و از ۲۰ اسفند جاری آغاز خواهد شد و ۲۶ اسفند جاری نیز به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (سه شنبه 12 اسفند) با اعلام زمان بندی و روش‌های ثبت نام الکترونیک و حضوری انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان شیراز در سال ۱۴۰۰ به خبرنگاران گفت: ثبت نام داوطلبان از  ۲۰ اسفند جاری آغاز خواهد شد و 26 اسفند جاری نیز به اتمام خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: داوطلبان در این هفت روز می توانند  برای ثبت نام اولیه از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پرتال وزارت کشور و همچنین نسخه دسکتاپی (کامپیوتر) اقدام و پس از دریافت کد رهگیری به فرمانداری مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در روش دیگر داوطلبان می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند و از ساعت هشت تا 18 هر روز ثبت نهایی را در فرمانداری شیراز انجام دهند و همچنین امکان انجام تمام امور ثبت نام در فرمانداری شیراز نیز دیده شده است.

 رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز تاکید کرد: در انجام این روند ثبت نام رعایت نکات بهداشتی کرونا در اولویت قرار دارد و مدارک لازم برای ثبت نام شامل ارائه اصل گواهی عدم سو پيشينه است كه از تاريخ صدور آن نباید بيش از سه ماه گذشته باشد، اصل و کپی شناسنامه عكس دار،اصل و کپی كارت ملی،  اصل و کپی كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا كارت معافيت دائم، یک قطعه عکس سه در چهار جدید،  اصل و یک نسخه تصوير مدرک تحصیلی معتبر فوق ديپلم يا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت است.

امیری ادامه داد: همچنین ارائه اصل و کپی گواهي پذيرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصوير مدرک معتبر ايثارگری برای برخورداری از امتياز يک مقطع تحصيلي بالاتر ضروری است.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی را شورا دارند در صورت نامزد شدن در همان حوزه انتخابیه از شرط مدرک تحصیلی معاف خواهند بود.

 

کد خبر 1033298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha