لزوم انجام تست کرونا برای ایرانیانی که از مرز وارد می‌شوند

استاندار کردستان بر لزوم انجام تست کرونا برای هر ایرانی کە از طریق مرز رسمی باشماق وارد استان می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان (12اسفندماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا استان کردستان با بیان اینکه در شرایط کنونی ورود مسافر از عراق به خاک کشور ممنوع است، اظهار کرد: ایرانیانی که در اقلیم کردستان عراق حضور دارند هنگام ورود و لب مرز از آنان تست کرونا گرفته خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به وجود ویروس جهش یافته کرونا و حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری افرادی که مشکوک به کرونا باشند تا ۴٨ ساعت قرنطینه و با مثبت شدن آزمایش آنها جهت بستری و درمان به بیمارستان ها منتقل می‌شوند.

 

مرادنیا اظهار کرد: افرادی نیز که فاقد علائم بیماری باشند باید تا ۱۴ روز از طریق سامانه ۴۰۳۰ پیگیری شوند.

 

استاندار کردستان بر همکاری همه نهادها و دستگاه‌هایی که امکانات قرنطینه ای دارند افزود: سویت هایی برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا تا تعین تکلیف بیماری آنان در شهر مریوان در نظر گرفته شده است.

 

مرادنیا با تقدیر از تلاش‌های علوم پزشکی، هلال احمر و سپاە در مقابلە با بیماری کرونا در استان از مردم درخواست کە جهت حفظ سلامت خود پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

 

وی افزود: با توجە بە نزدیک شدن ایام عید و حضور مردم در بازار، اصناف نسبت بە رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها حساسیت بیشتری داشتە باشند.

 

ورود 902 مسافر ایرانی از مرز باشماق به داخل کشور 

فرماندار مریوان نیز در این جلسه از ورود 902 مسافر ایرانی از مرز باشماق به داخل کشور خبر داد و گفت: این تعداد مسافر از روز شنبه تا ساعت 12 امروز وارد کشور شده‌اند.

 

آرتیکاس اقبال همچنین از خروج پنج مسافر ایرانی به خارج از کشور خبر داد و افزود: براساس دستورات ستاد مقابله با کرونا ورود و خروج مسافران از طریق مرز باشماق نظارت و کنترل می‌شود.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر آمار روزانه ورود و خروج مسافر کاهش دارد اما با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز احتمال افزایش بازگشت نیروهای کار به داخل کشور وجود دارد.

 

تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه از تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح در کاهش آمار مرگ ‌ میر و شناسایی سریع افراد ابتلا به ویروس کرونا اثرگذار بوده و به همین دلیل اجرای طرح در استان تشدید می‌شود.

 

سردار سید صادق حسینی اعلام کرد: باید به ازای هر بیمار 10 نفر از طرافیان آنها نیز تست شوند که در مجموع در یک هفته یک میلیون و 100 هزار نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

 

وی اضافه کرد: با تشدید عملیات شهید قاسم سلیمانی شاهد روند کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا خواهیم بود.

کد خبر 1033334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha