خادمان مسجد حامیان محرومان/ کانون های مساجد بهترین پایگاه جذب جوانان

پیرخندان با بیان اینکه کمک به محرومین و نیازمندان یکی از فعالیت های خادمان مسجد است گفت: کانون های فرهنگی با اجرای برنامه های متنوع می توانند جوانان را مجذوب مساجد کنند.‌

«مژگان پیرخندان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت‌ به نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری پرداخت و اظهار کرد: مساجد نقش مهمی در جذب جوانان در مقابله با تهاجمات فرهنگی دارند.‌



مسئول کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب آستانه اشرفیه با بیان اینکه کانون‌ها با برگزاری برنامه های متنوع می توانند قشر جوان را مجذوب مسجد کنند گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های هنری چون سرود، تئاتر و فیلم، به راحتی می‌توان آنان را جذب مساجد کرد و در کنار این فعالیت‌ها، آموزه‌های دینی و اخلاق و رفتار درست را به جوانان آموخت.



وی با اشاره به اینکه از ظرفیت کانون‌های مساجد می‌توان در حوزه‌های مختلف بهره برد افزود: کمک به نیازمندان و امدادرسانی در بحران‌ها یکی دیگر از وظایف کانون ها شمرده می‌شود.


پیرخندان تصریح کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند نیازمندان محله و منطقه خود را شناسایی کنند و با ثبت آنان در سامانه به عضویت کانون درآورند و با حمایت‌ها و کمک‌هایی از کانون، نظر مردم و خیرین را به مسجد جلب کنند.



پیرخندان ‌با بیان اینکه کانون های مساجد می توانند با ایجاد یک گروه جهادی در صدد کمک به افراد از کار افتاده و ناتوان برآیند افزود: کانون ها می توانند نقش مسجد را که از زمان انقلاب تا اکنون پایگاه حمایتی محرومان بوده پررنگ‌تر جلوه دهند.



وی تصریح کرد: همانطور که دشمنان ما با استفاده از فضای مجازی بر ذهن مردم به ویژه جوانان نفوذ می‌کنند ما نیز با بهره گیری از این فضا می توانیم با برنامه های سازنده، تبلیغات، تولید فیلم و انیمیشن با موضوعات مناسب علیه آنان اقدام کنیم و ثابت کنیم ما در همه حال پشت رهبری و این انقلاب ایستاده ایم.


پیرخندان به عملکرد کانون فرهنگی و هنری انصارالزینب (س) پرداخت و اظهارداشت: این کانون در همه حال و با امکانات اندک ثابت کرده که در هر زمینه ای راه رشد و ترقی را در پیش گرفته و استعدادهای فرهنگی و هنری را در درون بچه های مسجد شناسایی خواهد کرد و با تمام توان در خدمت جامعه اسلامی انجام وظیفه می‌کند.



وی اضافه کرد: کانون انصارالزینب(س) یک کانون روستایی در روستای لب دریا واقع در بخش بندر کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه با بیش از ۴۸۵ عضو در همه بحران‌ها و مخصوصا هم اکنون که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم دست از فعالیت برنداشته و در حد توان به یاری مردم و نیازمندان شتافته است.



به گفته پیرخندان دوخت و توزیع ماسک در بین مردم، اهدای بسته‌های حمایتی در ۳ مرحله، اهدا گوشت قربانی با کمک موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا در ۳ مرحله، سمپاشی و ضد عفونی مسجد و محل، تولید تیزرهای تبلیغاتی و انیمیشن "در خانه بمانید و ماسک بزنید"، ایجاد برنامه های مفرح برای اعضای کانون خصوصا کودکان و نوجوانان مانند مسابقات نقاشی با موضوع کرونا و روز پرستار، مسابقات شعر، دکلمه خوانی و مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی و تجلیل از پرستاران عضو کانون و خانه بهداشت روستای لب دریا با تهیه کلیپ و اهدا شاخه‌های گل از جمله فعالیت‌های این کانون شمرده می‌شود.‌


 

مسئول کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب آستانه اشرفیه خاطرنشان ساخت: خادمان مسجد  در حد توان با توجه به امکانات اندک در همه حال یار و پشتیبان محرومان و نیازمندان بوده و در سنگر مسجد  فعالیت می‌کنند. ‌

کد خبر 1033438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha