طرح«پیوند آسمانی» در زنجان اجرا می شود

حجت الاسلام کرمی از اجرای طرح پیوند آسمانی با هدف اجرای امینانه واقفین و حامیان ترویج فرهنگ ازدواج آسان در زنجان خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ترویج موقوفات با نیات جدید و ایجاد وقف های مشارکتی یکی از سیاست های این نهاد است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه وقف در حوزه ازدواج آسان می تواند زمینه بهره مندی زوج های جوان برای ازدواج ساده را فراهم کند، ادامه داد: در همین راستا طرح پیوند آسمانی با هدف اجرای طرح امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان اجرایی می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه برای تامین جهیزیه دختران بی بضاعت نیازمند همراهی خیرین هستیم، گفت: کاهش ازدواج‌های آسان و پایدار یکی از معضلات جدی اجتماعی است.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، واقفان می‌توانند در نیات خود عواید موقوفه را برای ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در نظر بگیرند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اهدای 381 فقره جهیزیه از سوی اوقاف و امور خیریه به زوج های جوان، گفت: این کمک ها که در مجموع 700 میلیون ریال بود از محل عواید موقوفات تامین شده که بخشی به صورت مالی و بخشی نیز اقلام فرهنگی جهیزیه است.

 

به گفته وی، این اقدام با همکاری اوقاف و امور خیریه استان، نهادهای خیریه و سایر ارگان ها انجام شده و به زودی این جهیزیه ها به زوج های جوان اهداء می شود.

 

کرمی خاطرنشان کزد: سعی این سازمان همیشه پیشتازی در کارهای خیر و عام المنفعه بوده است و درآمد موقوفات استان بر طبق نیات واقفین نیک اندیش باید صرف این نیات شود.

 

کد خبر 1033454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha