۶۱ میلیاردتومان تسهیلات امداد ولایت به مددجویان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سهم تسهیلات امداد ولایت برای سال جاری ۵۴ میلیارد تومان بود ولی تا کنون ۶۱ میلیارد تومان از این محل به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

"مجید الهی راد" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای تامین مسکن ۴۴ نفر از معلولان استان با همکاری بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.

 

 


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به آموزش‌های مجازی و محدودیت‌های کرونایی توانستیم برای ۶ هزار مددجو در ۷۰ کانال ارتباطی آموزش مجازی برگزار کنیم و هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد هم در بستر فضای مجازی از آموزش‌های دینی چهار مدرسه نهج البلاغه بهره‌مند شدند.

 

 


به گفته وی طی سال جاری سه هزار و ۳۵۳ طرح اشتغالزایی در استان برای مددجویان کمیته امداد به اجرا در آمد و ۱۴۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغال در اختیار متقاضیان قرار گرفت و پیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد.

 

 

 

الهی راد با اشاره به محل تأمین اعتبار تسهیلات پرداختی، عنوان کرد: ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده از محل تبصره ۱۶ و مابقی پرداختی‌ها هم از منابع داخلی و اداری تأمین شده است.

 

 


البته وی به ایجاد اشتغال برای ۳۱۱ فرزند مددجوی کمیته امداد هم اشاره کرد و گفت: این فرصت‌ها از طریق تسهیلات کارفرمایی ایجاد شد و بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال این عدد هم به ۳۴۴ نفر می‌رسد و ۱۰۰ درصد برنامه محقق می‌شود.

 

 


الهی راد به مسکن‌های خریداری شده برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برای ۲۳۰ مسکن خریداری شده مبلغ ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طی سال جاری هزینه شد.

 

 


اما وی محل تأمین هزینه خرید مسکن‌ها را از محل صدقات، زکات و تسهیلات بانکی اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1033512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha