اعلام آمادگی پرسنل آتش نشانی در چهارشنبه سوری

شهردار شیروان از اعلام آمادگی پرسنل آتش نشانی شهرداری در چهارشنبه سوری پایان سال خبر داد.

«شاهرخ شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این شهرستان دارای سه ایستگاه آتش نشانی با 52 نفر پرسنل است که تمام آمادگی های لازم را برای چهارشنبه سوری دارند.

 

 

شهردار شیروان بیان کرد: در نشست آموزشی توجیهی پرسنل سازمان ایستگاه های سه گانه آتش نشانی شهرداری شیروان که با محوریت برنامه ریزی آیین چهارشنبه سوری که در محل ایستگاه مرکزی انجام گرفت، پرسنل این سازمان ضمن آموزش های لازم، آمادگی خود را برای این روز اعلام و بر ضرورت تدابیر امنیتی تاکید کردند.

 

 

شاهرخی با بیان اینکه بحث پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری بر مبنای ارتقای فرهنگ ایمنی، آگاهی و آموزش باید صورت گیرد، تصریح کرد: خانواده‌ها نوجوانان و جوانان باید این آگاهی را کسب کنند از والدین می‌خواهیم آگاهی بدهند به کودکان خود، عواقب کار و رفتار را به کودکان بگوییم تا آن رفتار در فرد خاموش شود.

 

 

وی با تاکید بر حفظ آرامش و امنیت صحنه حادثه، ادامه داد: افراد حتماً خونسردی خود را حفظ کنند و در این مواقع مرکز امدادی اورژانس و آتش نشانی را در جریان بگذارند، همچنین  دیگر افراد را از محل حادثه باید دور کنیم و به هیچ وجه وارد ساختمان آتش گرفته نشوند.

 

 

وی عنوان کرد: آموزش و توجیه کارکنان نسبت به رعایت اصول و مقررات حفاظتی در اجرای مأموریت، آگاه‌سازی قشر جوان و آحاد جامعه با پخش فیلم‌های آموزشی از طریق رسانه ملی، توجیه دانش‌آموزان در مدارس با توزیع بروشور و ارتقا سطح آگاهی آنان نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه پیش از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال توسط ارگان های مربوطه انجام می‌شود.

 

 

شهردار شیروان با اشاره به اهمیت آماده به کار بودن کپسول‌های آتش‌نشانی در مراکز عمومی خاطرنشان کرد: مدیران مجتمع‌های مسکونی، تجاری، گردشگری و فرهنگی از آماده به کار بودن کپسول‌های آتش‌نشانی اطمینان حاصل کنند.

 

 

 شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و 52 نفر نیروی فعال آتش نشان است.

 

 

 

کد خبر 1033546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha