افزوده شدن۴۶ هزار متر مربع به سطح زیر کشت گلخانه ای در کوار

برزوئی گفت: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در کوار موجب شده است ۴۶ هزار متر مربع به سطح زیر کشت گلخانه ای این شهرستان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهسا برزوئی»، امروز (چهارشنبه 13 اسفند) از تلاش کشاورزان کواری برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای خبر داد و به خبرنگاران گفت: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در کوار موجب شده است 46 هزار متر مربع به سطح زیر کشت گلخانه ای این شهرستان افزوده شود.

کارشناس مسئول گلخانه های شهرستان کوار افزود: به دلیل برخورداری کوار از ۳۱۰ روز آفتابی و سالانه کمتر از ۱۵ روز دمای صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد از نظر فنی دارای شرایط مساعد برای کشت گلخانه‌ای است و محصولات سبزی و صیفی شهرستان شهرت فرا استانی دارد.

وی اضافه کرد: این شهرستان در تولید محصول سبزی و صیفی از مناطق پیشرو در استان است و برنامه ریزی جهاد کشاورزی کوار شهرستان برای استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری در منابع آب وخاک متمرکز است.

برزوئی تاکید کرد: لزوم مدیریت منابع آبی، بازاریابی مناسب محصولات گلخانه‌ای و تامین سرمایه مورد نیاز در قالب تسهیلات دولتی از عوامل موثر در موفقیت این طرح است و توسعه کشت های گلخانه‌ای موجب افزایش بهره‌ وری، تولید محصولات خارج از فصل، ایجاد اشتغال و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌ شود.

وی اعلام کرد: برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در شهرستان کوار، مکان‌یابی انجام شده و ادامه مراحل نیز در حال انجام است.

کد خبر 1033566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha