اولین گواهینامه انطباق نشان دانش بنیان در استان مرکزی صادر شد

جعفریان از صدور اولین گواهینامه انطباق نشان دانش بنیاد در استان مرکزی خبر داد.

«مهناز جعفریان» با اشاره به صدور اولین گواهینامه انطباق نشان دانش بنیاد در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اولین گواهینامه انطباق نشان دانش بنیان در استان مرکزی برای دو فرآورده کاغذ فیلتر سوخت و کاغذ فیلتر هوا شرکت پارس تاواتا پایا صادر شده است.

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی افزود: برای برخی از محصولات و خدمات دانش بنیان امکان صدور گواهینامه های انطباق (COC) و محصول (COP) وجود دارد، که این محصولات و خدمات بر اساس خود اظهاری شرکت‌های دانش‌بنیان در آزمایشگاه‌های همکار و معتبر یا شبکه آزمایشگاهی دانشگاه‌ها در زمینه سلامت، امنیت و کیفیت مورد آزمون و آزمایش قرار می‌گیرد و تایدیه لازم را دریافت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم انجام شده بین معاونت علمی و فناوری با سازمان ملی استاندارد، شرکتهای دانش بنیان علاوه بر اخذ گواهی های استاندارد مرسوم، می توانند برای محصولات دانش بنیان خود گواهی انطباق دریافت کنند، ادامه داد:  این گواهینامه بر اساس تطبیق مشخصه های عملکردی محصول بر اساس یک استاندارد ملی یا بین‌المللی و یا گواهی محصول که بر اساس تطبیق مشخصه های عملکردی اظهار شده با نتایج آزمون حاصل می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را به سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استان‌ها معرفی کنند تا مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

 

جعفریان با تاکید بر اینکه اخذ نشان استاندارد یا گواهینامه‌های مذکور به شرکت‌های دانش‌بنیان برای عرضه هرچه بهتر و بیشتر محصولاتشان در داخل و خارج کشور و توسعه نظام استانداردسازی این محصولات کمک بسیاری می‌کند، گفت: دریافت این نشان‌ها برای محصولات دانش‌بنیان در صادرات آنها نیز تاثیرگذار است .

کد خبر 1033598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha