طلب ۱۷ میلیارد تومانی شهرداری از محل جرائم راهنمایی و رانندگی/ عضو شورا به شهردار تذکر داد

حاجی پور در جلسه شورای شهر با انتقاد از عملکر شهردار از طلب ۱۷ میلیاردتومانی شهرداری از محل جرائم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسماعیل حاجی پور» در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر که امروز (چهارشنبه،۱۳ اسفند) تشکیل شد، نسبت به عدم تخصیص سهم شهرداری از محل ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی انتقاد و اظهار کرد: طی ۳۲ ماه گذشته بر اساس جرائم ثبت شده توسط سه دوربین ترافیکی در رشت، بیش از ۲۹ میلیارد تومان جریمه ثبت شده است اما تنها ۴۹۱ میلیون تومان به حساب شهرداری واریز شده است.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا افزود: با وجود پیگیری های انجام شده، پلیس راهنمایی و رانندگی مدعی است که اختصاص سهم شهرداری ها در اختیار وزیر کشور است که این پاسخ هیچ توجیهی ندارد.

 

وی ادامه داد: حق قانونی شهرداری رشت به راحتی مورد غفلت واقع شده که باید مسئولان استانی از جمله استاندار نسبت به آن پیگیر باشند.

 

حاجی پور با تاکید بر اینکه استاندار باید در این زمینه پاسخگو باشد تصریح کرد: سهم شهرداری از محل ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی، بیش از ۱۷ میلیارد تومان است که با تخصیص آن می تواند بخشی از مشکلات حوزه عبور و مرور شهر را حل کند.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا به عملکرد شهردار نسبت به تفاهمنامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم انتقاد کرد.

 

وی با بیان اینکه یک سال از امضای این تفاهمنامه گذشته اما شاهد حضور قرارگاه و آغاز پروژه ها ی عمرانی در رشت نیستیم گفت: با اینکه یک سال از امضای تفاهمنامه با قرارگاه خاتم الانبیا و اعلام آمادگی این قرارگاه برای پروژه های عمرانی بسته شده، گذشته اما مشخص نیست سرنوشت این تفاهمنامه به کجا رسیده است.

 

حاجی پور ادامه داد: شهردار باید نسبت به بی توجهی به این تفاهمنامه پاسخگو باشد.

 

با این سخنان، رییس شورای رشت حضور قرارگاه خاتم الانبیا در این شهر را برای پروژه های عمرانی بزرگ موجه دانست و اظهار کرد: انتظار اینست که از توانمندی قرارگاه در پروژه مهم و بزرگی مانند احیا و ساماندهی رودخانه های شهر استفاده شود.

 

«احمد رمضانپور نرگسی» افزود: شهرداری پیگیر تفاهمنامه همکاری با قرارگاه است اما باید از فرصت حضور قرارگاه در رشت به نحو احسن بهره برد.

 

در ادامه این جلسه، طرح و لوایح شهرداری مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

کد خبر 1033681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha