زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند تکمیل شود

حمیدی با تأکید بر تکمیل سریعتر زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند، گفت: باید برنامه زمان بندی برای انتقال این صنوف در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۳ اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: انتقال صنوف آلاینده یکی از نیازهای اصلی برای آسایش و رفاه بهتر مردم در داخل شهر بیرجند است که باید برای آن در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برنامه زمان‌بندی داشته باشند.


 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در سایت در نظر گرفته شده برای صنوف آلاینده هنوز آماده نیست، گفت: متاسفانه سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، کارهایی را که باید در این سایت انجام ندادند لذا باید سربعتر زیرساخت ها برای استقرار صنوف آلاینده تکمیل شود.

 

وی در ادامه به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی) اشاره کرد و ادامه داد: امسال با توجه به اینکه آموزش‌ها به صورت مجازی در بستر شاد انجام می‌شود، آسیب و نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده است که در این خصوص تصمیماتی گرفته شد و آموزش و پرورش نیز در این خصوص با دانش آموزان، اولیا و معلمان کار می‌کنند که این آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

 

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر لزوم پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال، گفت: از نوجوانان و جوانان درخواست می شود در این شرایطی کرونایی حتما نسبت به سال‌های گذشته مراقبت بیشتری انجام  دهند و به هیچ وجهی تجمعی به بهانه چهارشنبه سوری شکل نگیرد چراکه تجمع باعث گسترش ویروس و آلودگی خواهد شد. 

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی بر عدم استفاده از وسایل غیراستاندار آتش بازی و مواد محترقه که بعضا در سالهای گذشته مورد استفاده نوجوانان و جوانان قرار گرفته و آسیب‌های فراوانی را به وجود آورده است، تأکید کرد.

 

وی از ممنوعیت اعطای مرخصی به سارقان حرفه ای در ایام نوروز خبر داد و افزود: متأسفانه در ایام نوروز به واسطه خلوتی شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ سرقت آسان‌تر می‌شود، لذا در این راستا به هیچ وجه در این ایام به سارقین سابقه دار و حرفه‌ای مرخصی نخواهیم داد.

 

حجت الاسلام حمیدی ضمن تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار برای جلوگیری از گران فروشی، تصریح کرد: هدف از نظارت‌ها تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی و پیشگیری از گران فروشی است که البته طبق بررسی‌ها، آرامش نسبی بر بازار استان حاکم است که امیدواریم این روند تا ایام نوروز و بعد از آن در آستانه ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

 

وی به انتقاد برخی از کسبه و اصناف از ایجاد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان اشاره کرد و گفت: این انتقاد پذیرفتنی نیست چرا که اصل در بازار رقابت است و نمی‌توان به واسطه اعتراض اصناف فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تعطیل کرد اما باید حواشی آن مثل تخفیف‌های غیر واقعی یا جانمایی نامناسب این فروشگاه ها حل شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با تشریح دستورالعمل ابلاغی  ریاست قوه قضائیه در مورد ترک فعل مدیران، عنوان کرد: سازمان بازرسی استان این دستورالعمل را به تمام نهادها و ادارات ابلاغ می کند تا اقدامات پیشگیرانه‌ای که لازم است برای جلوگیری مدیران از آسیب‌ها در بحث ترک فعل انجام گیرد.

 

گفتنی است؛ گزارش شهرداری بیرجند از اقدامات انجام شده در رفع موانع ایجاد سایت صنوف آلاینده مرکز استان، گزارش اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی از اجرای طرح نماد با توجه به وضعیت خاص حاکم و حضور دانش‌آموزان در بستر سامانه شاد، تبیین تدابیر اتخاذی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و تبیین دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان از دستور کارهای چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی بود.

کد خبر 1033700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha