توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتادگفت: تنها راه نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌محیطی توجه به حفظ درختان و روی آوردن به کاشت درخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» ضمن غرس یک اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی گفت: درختکاری از نگاه دین اسلام یک اقدام خداپسندانه است لذا از عموم مردم می‌خواهیم تا در این ایام نزدیک بهار، این توصیه مهم دین مبین اسلام را جدی گرفته و به مقوله درختکاری عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با پیشنهاد اینکه در ایام درختکاری می‌توان نهال‌کاری را به یاد شهدا انجام داد تا این اقدام میمون بافرهنگ ایثار و شهادت گره بخورد بیان کرد: انتظار می‌رود گروه‌های جهادی طی این ایام با همکاری ادارات و نهادها برای درختکاری اقدام کنند.

 

وی بابیان اینکه امروز می‌بایست فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه در بین آحاد جامعه ترویج شود، ابراز کرد: در فرهنگ اسلامی بسیار به حفظ درختان و ارزش آن‌ها اشاره‌شده است.

 

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت منابع طبیعی می‌توانند نسبت به نهال‌کاری روستاها و شهرها اقدام و موجب احیای درختان منطقه شوند.

 

امام جمعه سمنان بابیان اینکه توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد، ابراز داشت: تنها راه نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌محیطی توجه به حفظ درختان و روی آوردن به کاشت درخت است که این ایام بهترین فرصت برای این کار محسوب می‌شود.

 

وی گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز یکی از راه های ایجاد نشاط و روحیه شادابی در جامعه است که باید همه نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

 

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه مسئله درخت و درختکاری  شاخصه منابع طبیعی است که می‌بایست از تریبون‌های مختلف، مردم را به حفظ آن دعوت کرد، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی منجر به رشد و تعالی کشور می‌شود لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز مردم را به حراست از درختان تشویق و ترغیب کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه همه طبیعت دوستان می‌بایست با همکاری یکدیگر برای سرسبزتر کردن استان سمنان تلاش کنند، افزود: نهادها، سازمان و ادارات می‌توانند با همکاری منابع طبیعی نسبت به کاشت درخت در محوطه اداری خود اقدام و کارکنان را به درختکاری دعوت کنند.

 

وی درختکاری را  تنها صرف کاشت نهال ندانست وبیان کرد: برای حفظ منابع طبیعی باید تلاش کرد و هر فردی باید در قبال درختان شهر بااحساس مسئولیت به آن‌ها رسیدگی کند، امروز باید برای تداوم حیات بشر به منابع آبی و خاک بهای بیشتری دهیم.

 

آیت الله شاهچراغی یادآور شد: تمامی افراد در سطوح مختلف جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود و در این راستا حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد.

کد خبر 1033704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha