کاشت نهال به صورت هدفمند و واقعی انجام می شود

رحمتی زاده گفت : با توجه به اینکه در سال های گذشته نهال به صورت انبوه در سطح شهر و بین مردم توزیع می شد و گاهی اوقات نهال از بین می رفت،امسال توزیع نهال حذف و کاشت نهال به صورت هدفمند و واقعی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده ،رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه ، امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های تدوین شده در هفته درختکاری گفت: تاکنون ۱۸۴ هزار درختچه در شهر کرمانشاه توزیع شده است ، که تا پایان سال به ۲۳۰ هزار مورد می‌رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه تمامی این نهال ها اصلاح شده و سازگار با محیط هستند،تصریح کرد: با توجه به نیاز شهروندان توزیع ۱۰ هزار اصله نهال پیش بینی شده است و در اردیبهشت ماه جهت اطلاع از وضعیت رشد و نگهداری نهال با شهروندانی که نهال کاشت کردند تماس گرفته می شود.

 

رحمتی زاده افزود: برای ترغیب مردم کسانی که درخت  بیرون از منزل خود کاشت می کنند با همکاری و هماهنگی شهرداری استان درصدی از عوارض محلی به آنها تخفیف داده می‌شود . همچنین برای کاشت درخت در منازل تمام مراحل آماده سازی خاک و زمین و کاشت درخت توسط شهرداری انجام  و شناسنامه برای درخت تهیه می شود که یک نسخه از آن در اختیار صاحب منازل و نسخه در اختیار سازمان پارک ها قرار دارد و به علاوه این طرح، برنامه‌ریزی شده که با همراهی مردم در کوچه ها از درختان مثمر استفاده شود و هر کوچه به نام درختی که در آن کاشته شده است شناخته شود مثل کوچه سیب یا انار.


وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته در آینده نزدیک با اعلام فراخوانی بر اساس آن تمام درختان بالای۳۰ تا ۴۰ سال سن از طرف مردم معرفی و شناسنامه برای این درختان کهنسال تهیه و در نهایت وضعیت آن‌ها به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

 

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: انبوه سازان اکنون برای دریافت مجوز پایان کار ملزم به ایجاد باغچه هستند و این منجر به افزایش سرانه فضای سبز در شهر کرمانشاه می‌شود. 

 

رحمتی زاده با بیان اینکه بیش از ۹ هزار مورد درخت چنار چند ساله، در حوزه منطقه ۵شهردای کاشته شده است گفت:  تا پایان اسفند یا ۱۵ فروردین سال آینده ۴۵۰۰۰اصله درخت غیر مثمر در بلوارها، میادین و حواشی شهر کرمانشاه کشت می‌شود و تاکنون ۱۸۴ هزار درختچه در شهر کرمانشاه توزیع شده و تا پایان سال به۲۳۰ هزار مورد می‌رسد.

 

وی با اشاره به رنگ آمیزی درختان برای جلوگیری از ترک خوردن در سرمای زمستان خاطر نشان کرد : در سازمان پارک ها با استفاده از ترکیباتی شامل خاک کائولین چسب چوب و نوع آفت کش درختان را برای در امان ماندن از سرما رنگ کرده‌ایم ، همزمان با این طرح بدنه درختان را برس کشیدیم تا آفات و سموم از تنه آن پاک شود ، به علاوه طرح امداد درختها، آفت کشی و سمپاشی آنها و نیز اورژانس درختان به کمک سامانه ۱۳۷ و همکاری مردم اجرا شده است. 

 

رئیس سازمان منظر و فضای سبز شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه ،امسال شهرداری کرمانشاه در بحث پیرایش فضای سبز شهری موفق عمل کرده است افزود: در برای ایام نوروز هم کشت گونه ها و درختچه های خاص فصلی برای زیبا سازی شهر در دست اجرا است.

 

رحمتی زاده با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه ابراز کرد: امسال سرانه فضای سبز شهرداری کرمانشاه ۸.۶ متر مربع بوده است که تا برج ۳ سال اینده به ۹.۲ متر مربع خواهد رسید . و برای افزایش سرانه فضای سبز شهر با همکاری شهرداری ، شرکت ها و ادارات می‌توانند برای تبلیغات خود، فرش گل در پارک ها و  فضای سبز شهری ایجاد کنند، که طراحی آن با شهرداری میباشد و فقط هزینه خرید گل ها با شرکت مربوطه می باشد. 

 

وی با اشاره به اینکه  هر سال در تقویم ۱۴ تا ۲۲ اسفند ماه به نام هفته درختکاری  نامگذاری شده است، عنوان کرد: این هفته به ترتیب با عنوان کاشت نهال مهربانی، یک نهال و یک بهار، نهال سپاس، مدرسه سبز آینده سبز، نهالی برای پدر و مادر، کاشت درخت تداوم حیات، کاشت نهال وحدت و همدلی و کاست نهال مقاومت و شهادت نامگذاری شده است

 

رحمتی زاده در پایام  با اشاره به اینکه بنرهایی جهت اطلاع رسانی شیوه توزیع نهال در سطح شهر نصب شده است، گفت : علاقمندان به درخت و درختکاری که خواستار نهال هستند می توانند با  شماره ۳۴۲۹۷۰۲۸ از ساعت ۸ تا ۱۳ تماس گرفته و تقاضای خود راثبت کنند،بعد از ثبت مشخصات طی برنامه ای نهال مثمر(هلوانجیری،شلیل،گلابی،زردآلو،گوجه سبز وانگور دیم)به درب منازل تحویل و نحوه کاشت درخت در قالب برشور تحویل داده می شود.

 

کد خبر 1033715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha