لزوم ورود دولت برای افزایش سهمیه واحدهای لبنی فارس از مواد اولیه

رازقی گفت: برای حل مشکلات واحدهای تولید لبنیات در فارس بانک مرکزی باید تامین ارز صنایع را به دقت انجام دهد و دولت نیز باید برای حل مشکل واحدهای لبنی وارد شود تا سهمیه کارخانجات از مواد اولیه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با حضور استاندار فارس گفت: با وجود اینکه واحدهای صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیش از 10 سال است خط تلفن خریده اند مشکلات آنها رفع نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس افزود: در خصوص تعویض خطوط تلفن باید مخابرات و شرکت شهرک‌های صنعتی به توافق برسند اما هزینه انجام کار از بخش خصوصی خواسته می شود در حالی که این واحدها سال‌ها قبل هزینه خط تلفن را پرداخت کرد اند.

وی اضافه کرد: قطعی تلفن و عدم برخورداری از ارتباطات بین‌المللی به دلیل مشکلات مخابراتی، صنعت و تولید واحدهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به دریافت کد IRC برای واردات کالاهای سلامت ‌محور بیان کرد: پیشنهاد اتاق بازرگانی فارس در این زمینه، تمدید یک ساله زمان استفاده از کد است تا هزینه اخذ کد تعدیل شود.

رازقی در بخ شدیگری از این نشست با تاکید بر مشکلات واحدهای لبنی استان گفت: تهیه مواد اولیه ای مانند شکر و کره گیاهی از مشکلات این واحدهاست و قیمت شیر نیز در یک سال قبل افزایش 200 برابری داشته است که تولید کننده و مصرف کننده را تحت تاثیرات منفی خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: عمده مشکلات از عملکرد بانک مرکزی است که باید تامین ارز صنایع را به دقت انجام دهد و دولت نیز باید برای حل مشکل واحدهای لبنی وارد شود تا سهمیه کارخانجات از مواد اولیه افزایش یابد.

خاطر نشان می شود، چهل و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با طرح چهار دستور کار پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی استان با حضور استاندار فارس، مدیران کل استان و فعالان اقتصادی استان و واحدهای تولیدی فارس برگزار شد. 

کد خبر 1033717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha