مردم همواره نیازمند امنیت و عدالت هستند

آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: بر اساس روایات، مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند و مسئولین نیز باید همواره در این راستا بکوشند، چراکه مردم نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا ازلحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله العظمی نوری همدانی امروز(چهارشنبه 13اسفند)  در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری،  با تاکید برحفظ منابع طبیعی و گسترش درختکاری گفت: تشویق و فرهنگ سازی در جامعه برای تحقق این امر بسیار مهم است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: بر اساس روایت‌ها کاشت درخت و جاری کردن نهر تا زمانی که مردم از آن بهره‌مند‌می شوند برای فرد پاداش اخروی دارد.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به تهیه نیازمندی‌های دنیایی از طریق کشاورزی و دام‌پروری اشاره‌کرده است، بهترین روزی‌ها همین است که از این دو طریق به دست می‌آید.

 

این مرجع تقلید به وجود آیات قرانی  متعدد درباره چرخه طبیعی  و شکل گیری آب اشاره کرد و افزود: مدیریت انسانی برای استفاده بهینه از طبیعت و پرهیز از افراط و اسیب زدن به منابع طبیعی از ضروریات رفتار های  امروز ماست.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند در قرآن به تهیه نیازمندی های دنیایی از طریق کشاورزی و دامپروری اشاره کرده است افزود: بهترین روزی ها همین است که از این دو طریق به دست می آید .

 

آیت الله نوری همدانی گفت: بر اساس روایات، مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند و مسئولین نیز باید همواره در این راستا بکوشند، زیرا مردم نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا ازلحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

 

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل سعود با همدستی یکدیگر طرح‌ها و توطئه‌های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی تدارک می‌بینند و ما باید در برابر آن‌ها بیدار و هوشیار باشیم.

 

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: امام راحل در صحیفه می‌فرماید سامانه کمونیستی یک سامانه خاص بود و سامانه کاپیتالیستی در غرب نیز یک سامانه خاص بود، اما اسلام یک سامانه خاص دارد، ما با انقلاب اسلامی سامانه کمونیستی و کاپیتالیستی را کنار زدیم و سامانه‌ای اسلامی ارائه کردیم.

 

کد خبر 1033725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha