مقابله با کرونا مشارکت اجتماعی می‌خواهد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت اتحاد مردم بری عبور از گردنه های سخت،گفت:مقابله با کرونا مشارکت اجتماعی می‌خواهد و قرار نیست برای مهار و ریشه کنی این ویروس منحوس فقط ۱۹ نفر از خانواده سلامت و درمان مازندران پای کار باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمد باقر محمدی لائینی» امروز (۱۳اسفند)در سومین مجمع سلامت مازندران با اشاره به مناسبت‌های بعثت پیامبر(ص) و شهادت امام موسی بن جعفر (ع) بیان کرد: توجه به حوزه سلامت در این ایام کرونایی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نه انگیزه مشارکت اجتماعی صرفا مالی و مادی و نه مشارکت اجتماعی منحصر به مشارکت مادی است، گاهی ممکن است بگویند جامعه و مجمع خیرین در حوزه‌های مختلف بعد مادی و مالی برایشان مطرح است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: این لشکر بزرگ در طول یک سال و اندی از سلامت جامعه دفاع کردند هدف از مشارکت اجتماعی صرفا اخذ پول و جبران کم و کسری‌ها نیست، احترام گذاشتن و شخصیت دادن به مردم اولویت دارد این کار انگیزه انسانی و خدایی در خودش دارد.

 

وی در ادامه به اهمیت حفظ سلامت زائرین مازندرانی که به مشهد الرضا(ع)مشرف می شوند اشاره کرد و گفت: تصمیم بر این است که هر استانی در شهر مقدس مشهد یک زائرسرا داشته باشد، مازندران هم از سال‌ها قبل اراده کرده بود که متوقف شد برای ساختش حدود ۳۰ میلیارد هزینه لازم است برخی خیرین به تعداد محدود می‌خواهند ساخت آن را بر عهده بگیرند ولی نظر ما مشارکت جمعی است.

 

این مسئول بیان کرد: پخش کردن این فیض مهم و اساسی است، اهتمام، انتشار فیض و کمک مردم به یکدیگر مدنظر است، هدف از مشارکت اجتماعی باید این باشد که ما خودمان را در معرض نظر مردم قرار بدهیم‌.

 

وی یادآور شد: از نمایندگان خیرین می‌خواهیم عملکرد حوزه سلامت را ارزیابی کرده و بیان کنند و ما خودمان را با نقد و نظر اجتماعی ارزیابی کنیم، موضوع بعدی اینکه باید سیاست‌های دفاعی خودمان را در حوزه سلامت به‌خوبی پیش ببریم‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت اتحاد مردم بری عبور از گردنه های سخت، بیان کرد: مگر قرار است برای مهار و مبارزه با کرونا فقط ۱۹ نفر از خانواده سلامت و درمان پای کار باشند یا اینکه همه در این موضوعات دخیل باشند، باید دسته دسته خواص هر صنف، بازاریان و صنعت‌گران را پای کار بیاوریم.

 

خطیب جمعه ساری، اذعان کرد: آموزش همگانی رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی در قالب مشارکت اجتماعی صورت بگیرد، برخی حتی نحوه درست گذاشتن ماسک بر صورت را بلد نیستند! همه چیز با مردمی شدن به راحتی پیش می‌رود، مقابله با کرونا مشارکت اجتماعی می‌خواهد.

 

این مسئول اظهار کرد: مشارکت اجتماعی برای آماده‌سازی عموم مردم و رعایت احتیاط‌های لازم ضرورت دارد، اینکه از تریبون داد بکشیم بگوییم رعایت کنید بی فایده است انتظار داریم مردم و مسئولان انگیزه‌ها را در حد مالی کاهش ندهند هدف احترام به مردم مقابله با کرونا و مصون کردن مردم است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در مقابله با این ویروس موفق عمل کنیم، پیوست سلامت مسئله ای است که هر فرد و مسئولی باید به آن اهتمام داشته باشد وگرنه از دیدگاه حقوق بشری و حق الناسی مدیون می‌شویم البته کسانی که دم از حقوق بشر می زنند آلوده‌ترین کشورها هستند.

کد خبر 1033755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha