حدود هزار و ۲۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۸۰ نفر از هنرمندان سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر درجه هنری دریافت کرده اند، گفت: حدود هزار و ۲۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مسگرانی» در همایش تجلیل از فرهیختگان و افتخارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان بیان داشت: علی رغم مشکلات و مسائلی که وجود داشت، هنرمندان استان به ویژه در جشنواره های فجر خوش درخشیدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش هنرمندان در سال جاری در عرصه فرهنگی و هنری خاصه هنرهای تئاتر، تجسمی، مد و لباس، شعر مقاومت و دفاع مقدس و فرهنگ و هنر نماز جای تقدیر و تشکر دارد.

 

مسگرانی  از رونمایی هنر کارت خبر  داد و یادآور شد: در پایان این مراسم به صورت نمادین به تعدادی از جامعه فرهنگی و هنری هنر کارت اهدا می شود.

 

وی با بیان اینکه حدود هزار و 200 نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند، افزود: 86 نفر از هنرمندان از صندوق اعتباری هنر تسهیلات دریافت کرده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: در جریان سیل بلوچستان 76 نفر از جامعه فرهنگی و هنری کمک بلاعوض از صندوق دریافت نموده اند.

 

مسگرانی با اشاره به اینکه بیمه  و کمک های بلاعوض از امتیازات داشتن هنر کارت است، گفت: از زمانی که شما  هنر کارت دریافت می کنید اگر دچار آسیب های بیماری کرونا شدید یکسری تسهیلات در حدود 20 میلیون تومان اعطا می کند.

 

وی با بیان اینکه  صدور هنر کارت اقدام بسیار ارزشمند از سوی وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: خدمات دیگری که به لحاظ فرهنگی و هنری و اجتماعی که جامعه فرهنگی و هنری به آن نیاز دارند هنرمندان با ارائه هنر کارت از این خدمات بهره مند می شوند.

 

  مسگرانی تصریح کرد: اتفاق میمونی در دو سال اخیر رخ داده و بیش از 50 نفر از هنرمندان درجه هنری و حدود 30 نفر درجه یک هنری  اخذ کرده اند.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان عضو صندوق هنر شوند و از خدمات وزارت در زمینه بیمه هنرمندان، درجه هنری بهره مند شوند، افزود: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ها و فعالان قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

کد خبر 1033848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha