امید به عنوان روح اصلی بیانیه گام دوم انقلاب توسط جوانان رقم می خورد

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر اینکه جوانان باید انقلاب را وارد مرحله تمدن نوین اسلامی کنند و مخاطب رهبری در بیانیه جوانان هستند؛ خاطرنشان کرد: روح اصلی بیانیه گام دوم، امید است و باید توسط جوانان رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ زهرا عابدینی، پنجشنبه(۱۴ اسفند) در نشست ستادساماندهی امور جوانان استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که با تأکید بر مشارکت جوانان تحقق پیدا می کند؛ افزود: این بیانیه راهکاری برای تمدن نوین اسلامی است و این راهکار جوانان هستند.

 

 

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر اینکه جوانان باید انقلاب را وارد مرحله تمدن نوین اسلامی کنند و مخاطب رهبری در بیانیه جوانان هستند؛ خاطرنشان کرد: روح اصلی بیانیه گام دوم، امید است و باید توسط جوانان رقم بخورد.

 

 

وی با اشاره به اینکه 40 سال ظرفیتی که انقلاب را به این مرحله رسانده باید انقلاب را تحویل جوانان بدهد؛ گفت: تأکید امام(ره) این بود حفظ انقلاب از خود انقلاب مهم تر است لذا اگر قرار است فردایی برای انقلاب پیش بینی کنیم و آینده ای روشنی و چشم انداز روشنی برای انقلاب رقم بزنیم همه نگاه ها به سمت جامعه جوان کشور است زیرا جوانان سرمایه اصلی کشور هستند که با فعالیت و حضور پرشور و نشاط می توانند به سرمایه انسانی کشور تحرک و کیفیت ببخشند.

 

 

عابدینی ادامه داد: اگر به درستی این کیفیت و تحرک مدیریت شود، نسل جوان می تواند موفقیت های چشمگیری برای آرمان های تمدن ساز نظام داشته باشند زیرا نسل جوان ما نسل انقلابی است که در بیانیه گام دوم انتظار می رود وظیفه استقامت بر آرمان های انقلاب را داشته باشد زیرا جوانان آرمان گرا هستند.

 

 

وی اظهار کرد: بر این باور هستم تا امروز در 40 سال اخیر همه مسئولیت های اصلی کشور به عهده جوانان بوده حتی اگر جوانان در جاهایی دیده نشده و بستر برای حضور آنها نبوده، روحیه تحرک پذیر آنها از هر مانعی عبور می کند که روحیه پرتلاش و پرنشاط جوانان سرمایه اصلی آنها است.

 

 

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور افزود: حضور ما در استان کرمان برای مشارکت تشکل ها در چارچوب نهادهای اجتماعی بود و اگر قرار است جوانان در کشور ایفاگر نقش های مهم باشند باید الزاماتی برای حضور آنها در نظر گرفته شود.

 

 

وی مهم ترین الزام را باور کردن جوانان توسط مسئولان و جامعه دانست و افزود: هویت جوانان در پرتو باورپذیری نسبت به حضور آنها در جامعه است و اگر باور جامعه و مسئولان برای ظرفیت تحول آفرینی جوانان در نظام اقتصادی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نباشد، مانع بزرگی برای مشارکت جوانان خواهد بود.

کد خبر 1033900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha