همکاری ویژه مراکز نیکوکاری  ملایر در جمع ‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

کرمی مقدم گفت: امسال ۱۵ مرکز نیکوکاری در سطح شهر ملایر و در سایر نقاط شهرستان نیز دیگر مراکز نیکوکاری کار جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار شبستان از  ملایر هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت ، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی خود را به نمایش می‌گذارند  و  دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

 هفته احسان و  نیکوکاری  از 14 تا 21 اسفند ماه به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد.

 جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی ، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است. در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است . بدین مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.

«تیمور کرمی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان  در ملایر گفت: همه ساله همزمان با هفته احسان و نیکوکاری جشن نیکوکاری در شهرستان ملایر برگزار می‌شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال جشن نیکوکاری در مدارس، مصلاها و معابر برگزار نخواهد شد.

مدیر کمیته  امداد ملایر با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود افزود: امسال این برنامه.به صورت غیرحضوری و با همکاری خیران و مردم در حال انجام است .

وی گفت: 15 مرکز نیکوکاری در سطح شهر ملایر و  در سایر نقاط شهرستان نیز دیگر مراکز نیکوکاری کار جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری را بر عهده دارند و یک پایگاه در سطح شهر ملایر در مرکز شهر در میدان امام خمینی توسط یکی از مراکز نیکوکاری برپا شده که  تا پایان هفته احسان و نیکوکاری این پایگاه برای جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم بر پا است.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد مردم، کمیته امداد تبلیغات خود را در فضای مجازی بیشتر کرده است گفت: در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش در بستر شاد تبلیغات برای کمک‌های مردمی به‌ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در جشن نیکوکاری شروع شده است.

 وی با بیان اینکه  خیران و مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره حساب‌های اعلام شده کمک‌های نقدی خود را به نیازمندان زبر پوشش این نهاد ارائه کنند.تصریح کرد: به محض جمع‌آوری کمک‌های مردم  بسته‌های پوشاک،کفش و سایر ملزومات تفکیک و تا قبل از عید به دست نیازمندان خواهد رسید.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ مرکز نیکوکاری زیر نظر و با مجوز کمیته امداد در سطح شهرستان ملایر فعالیت دارند از افزایش این مراکز 35 مرکز  تا اواخر امسال خبر داد و گفت: مراکزی که مجوز دریافت می‌کنند، فعالیت‌های خود را با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند از سال آینده آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار خانوار در قالب ۲۱ هزار نفر از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند خاطر‌نشان کرد:  امیدوارم خیران و مردم نیکوکار همچون گذشته این نهاد را در کمک به خانواده‌های نیازمند یاری کنند.

تهیه 149 مورد جهیزیه

کرمی مقدم در ادامه از تهیه 149 مورد جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد ملایر  در سال جاری خبر داد و گفت:   هر کدام از این  جهیزیه ها  بین 8 تا ده میلیون توامان بوده است

وی با بیان اینکه  همچنین در 11 ماه گذشته 17 مورد جهیزیه موردی  توسط کمیته  امداد ملایر پرداخت شده افزود: مبلغ هر کدام از این جهیزیه ها نیز د میلیون تومان بوده است.

  2300 دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند.

مدیر کمیته امداد ملایرذ با بیان اینکه 2 هزار و 300 دانش آموز و دانشجو نیز زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند افزود: به هر کدام از این دانش آموزان  و دانشجویان امسال 150 تا 350 هزار توامان کمک نقدی شده و علاوه بر این کمک های غیر نقدی نیز برای  تحصیل این دانش آموزان انجام شده است.

وی  گفت: همچنین 58 دستگاه تبلت نیز با کمک خیران و نیکوکاران و کمیته امداد ملایر برای دانش اموزان فاقد دستگاه تبلت و گوشی همراه امسال تهیه و به دانش آمورزان نیازمند اهدا شد.

 کرمی مقدم یادآور شد:  آموزش فرهنگی به یک هزار و 400 نفر از خانوده‌های زیر پوشش  در حوزه‌های مختلف سبک زندگی،اسلامی و.. از طریق فضای مجازی، اجرای طرح فلاح برای 220 نفر  و برگزاری جشنواره قرآنی با حضور 45 نفر با ی با کسب 3 مقام استانی و یک مقام کشوری ، برگزاری جشن تکلیف برای 70 دانش آموز دختر و... را از فعالیت های حوزخه فرهنگی کمیته امداد ملایر در سال جاری دانست.

  حمایت 8 هزار حامی

  وی با اشاره به حوزه  اکرام و ایتام این نهاد گفت: در حال حاضر 8 هزار و 200 حامی از 1945 کودک یتیم و طرح محسنین ملایر حمایت می‌کنند.

  وی افزود: از این تعداد 722 کودک یتیم و یک هزار و 223 کودک طرح محسنین هستند که کودکان طرح محسنین بیش از بیش نیازکمد حامی هستند

مدیر کمیته امداد ملایر   با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حامیان بیش از 8 میلیارد تومان   به ایتام و محسنین کمک کرده‌ اند گفت:  این کمکها  که 85 درصد آن نقدی است نسبت یه سال گذشته رشد داشته اشست

وی  با بیان اینکه در حوزه حامیان  در استان همدان بیشترین درآمد با 23 درصد  مربوط به شهرستان ملایر است گفت: با توجه به پویش جذب حامی  از ابندای پویش که آبان ماه سال  98  بوده تا کنون 3 هزار حامی در ملایر جذب شده اند.

کرمی مقدم  از  کمک یکصد میلیون تومانی خیر ملایری برای تهیه یکصد دستگاه آبگرمن برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد طی روزهای گذشته خبر داد  و افزود: خیر چند سال است که 16 کودک یتیم را زیر پوشش دارد .

  پرداخت وام های خود اشتغالی

وی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت 684 مورد وام به افراد زیر پوشش وئ سایر افراد نیازمند در سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ وام های پرداختی از منابع مختلف داخلی، تسهیلات بانکی، اشتغال روستایی، تفاهم نامه با بانک مهر و..  بیش از 29 میلیارد تومان بوده است.

وی مبلغ وام های پرداختی را بین 3 میلیون تا 70 میلیون تومان دانست و گفت: این وام ها برای حوزههای مختلف کشاورزی، دامپروری، قالیبافی، مشاغل خلنگی ، خدماتی و... پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین950 مورد  دوره آموزشی نیز برای افراد دریافت کنده وام برگزار شده است.

 کرمی مقدم  با بیان اینکه در سال جاری ۱۸۵ واحد مسکونی مددجویان این شهرستان بازسازی و مرمت شده است یادآور شد: برای این تعداد واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

 

کد خبر 1033913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha