اجازه پرواز به مسافران در صورت منفی بودن تست کرونا

رزاز از تشدید اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا و استقرار انجام تست سریع در فرودگاه اهواز خبر داد و گفت: مسافران تنها با ارائه تست کرونا و منفی بودن آن می توانند سوار هواپیما شوند.

«سید مهدی رزاز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از تشدید اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در فرودگاه اهواز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان و اعلام وضعیت قرمز و بر اساس دستورالعمل های قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، اقدامات پیشگیرانه ای در خصوص جلوگیری از انتشار این ویروس در فرودگاه اهواز در حال انجام است.

 

مدیر کل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز افزود: از جمله اقدامات قابل توجه در این ایام استقرار تیم بهداشت جهت انجام تست رپید (سریع) توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز بهداشت شرق اهواز بود که تعداد زیادی از مبتلایان در مبادی ورودی به فرودگاه شناسایی و از ورود آنها به ترمینال جلوگیری شد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسافرانی که از اهواز قصد مسافرت به استان‌های دیگر را دارند با ارائه کارت پرواز یا بلیط تست سریع از آنها گرفته می‌شود بیان کرد: مسافران در صورت منفی شدن تست می‌توانند به سفر خود ادامه دهند؛ همچنین با راه اندازی اپلیکیشن ماسک در فرودگاه سوابق کرونایی افراد از طریق کدملی در مبادی ورودی به ترمینال بررسی و اقدامات لازم صورت می گیرد.

 

رزاز با اشاره به وضعیت سلامت کارکنان در محل کار تصریح کرد: کلیه کارکنان شاغل در فرودگاه ملزم به ارائه تست PCR  هستند و در صورت ابتلا و یا حتی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا از حضور به محل کار آنها جلوگیری می شود و پس از گذراندن مدت طول درمان مجوز لازم را دریافت می کنند.

 

وی همچنین به اقدامات معمول که به صورت روزانه در پروازها، ترمینال و محوطه ها جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود اشاره کرد و ادامه داد: شرکت های هواپیمایی و نیز خدمات دهنده به پروازها موظف هستند پیش از اقدام به مسافرگیری طبق پروتکل های ابلاغی نسبت به ضدعفونی هواپیما و دیگر تجهیزات اقدام کنند.

 

مدیرکل فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز در پایان یادآور شد: ضدعفونی محوطه ها و ترمینال از جمله اقداماتی است که به طور معمول و هر چند ساعت یک بار بسته به حجم و ترافیک مسافر انجام می شود که این عملیات نقش بسزایی در جلوگیری و انتشار ویروس و ابتلای مسافرین در فرودگاه دارد.

 

کد خبر 1033933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha