پایان کار  همایش «سیمای امام رضا(ع) در ادبیات روایی» در کرمانشاه

اختتامیه همایش «سیمای امام رضا(ع) در ادبیات روایی» در کرمانشاه با تجلیل از نفرات برتر در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز (۱۴ اسفند ماه) مراسم اختتامیه اختتامیه همایش «سیمای امام رضا(ع) در ادبیات روایی» در سالن وحدت با حضور جمعهی از مسئولان استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

جلیل بالایی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در مراسم اختتامیه گفت: امام رضا (ع) به عنوان امامی که پرچمدار روبرو شدن با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف بودند و از مناظره با آنها استقبال می‌کردند تا در جهت اصلاح آنها گامی مؤثر برداشته باشند، یکی از بهترین الگوها در اصلاح سبک زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود.

 

بالایی تصریح کرد: ترویج سیره زندگی این امام رضا(ع) باید به روش های امروزی در دستور کار قرار گرفته و نسل جوان باید با منش و روش و سیره زندگی  امامان و ائمه اطهار  آشنا شوند و اینکار برعهده نهاد های رهنگی استان است.

 

در ادامه مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود:ابتدای اردیبهشت امسال  مراسم رونمایی از پوستر همایش با حضور مسئولان برگزار شد و فراخوان آن نیز به دانشگاه ها، ادارات و وتمامی نهادهای فرهنگی کشور ارسال شد.

 

وی گفت: بعداز اعلام فراخوان ۳۳ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و داوری شد و در آخر هشت مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

 

تیموری خاطرنشان کرد:در این جشنواره اهدافی همچون ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در ساحت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی معرفی و تکریم از پدیدآورندگان آثار ادبی و پژوهشی برتر در گستره پژوهش‌های رضوی، تبیین سیمای امام رضا در ادبیات روایی و گونه‌های آن و تبیین نقش ادبیات روایی در معرفی و گسترش فرهنگ رضوی اجرا شد.

 

وی گفت: مقالات برتر و برگزيده در مجموعه‌‌مقالات ویژة همایش چاپ و به صاحبان آن‌ها تقدیم و  مقالات برتر که شرایط علمی- پژوهشی داشته باشند، در فرایندی دیگر داوری و با احراز شرایط در فصلنامه‌های علمی- پژوهشی مرتبط با موضوع همایش و نیز فصلنامة علمی- پژوهشی فرهنگ رضوی  به چاپ خواهند شد.

 

گفتنی است ،در پایان از فرحناز حیدری نسب به خاطر اثر "خوانش قصه های رضوی مرتضی دانشمند ، پریوش زنگنه به خاطر اثر "تحلیل معناشناختی رمزگان نمادین داستان راز آن بوی شگفت"، پریسا احمدی به خاطر اثر "نقد روایت شناختی رمان دخیل عشق بر پایه عنصر زمان و زمانمندی"، عطا الماسی به خاطر اثر "بازتاب کرامات رضوی در عناصر داستان رمان دخیل عشق"، احمدی عباسی دره بیدی، امیرحسین جعفری و نگار کاظمی اسفه به خاطر اثر "ارائه الگویی از شخصیت قهرمانانه امام رضا (ع) در کتاب میهمان طوس"، احمد خلیلی به خاطر اثر "بررسی نشانه شناسی گشتالت ناتمام جدایی در داستان های مربوط به امام رضا (ع)"، سیدمحبوبه کشفی و زهرا قاسم نژاد به خاطر اثر "واکاوی بینامتنیت ضمنی اخلاق رضوی در داستان «دخیل عشق»" و میثم خلیلی و احمد زارع زردینی  به خاطر اثر "تحلیل ساختار هنری روایت خلقت حضرت آدم (ع) در بیانات رضوی (ع)" تجلیل شد.

کد خبر 1034007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha