مادران شهدا الگوی واقعی ایثار هستند

قاسم نژاد با بیان اینکه زنان رزمنده، مادران و همسران شهدا الگوی ایثار برای جامعه هستند گفت: این الگوهای تاریخ ساز باید به جوانان امروز و نسل های آینده معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم نژاد» امروز(پنج شنبه،۱۴اسفند) در یادواره استانی لشگر فرشتگان تاریخ ساز، نکوداشت زنان شهید، جانباز و آزاده گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: زنان ایران اسلامی همواره در کنار مردان در حفاظت از کشور و توسعه و پیشرفت حضور داشتند و پشتیبان فرزندان خود در دفاع از کشور بودند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه زنان مردانه در مقابل دشمنان ایستادند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند افزود: زنان رزمنده و ایثارگر و مادران و همسران شهدا الگوی ایثار برای جامعه هستند.

 

وی با اشاره به صبر و پایداری بانوان ایران اسلامی به تاسی از آموزه‌های دینی و حضرت ام البنین (س)  اظهارداشت: مادران شهدا با تقدیم فرزندان خود در راه اسلام، با خدای خود معامله کردند.

 

قاسم نژاد با تاکید بر نهادینه کردن الگوی تربیتی مادران شهدا در جامعه برای تداوم راه شهدا و تربیت فرزندانی انقلابی تصریح کرد: باید قدردان مادران و همسران شهدا و زنان شهیده و جانبازی باشیم که درس ایثار و فداکاری را به ما آموختند.

 

وی با اشاره  به نقش زنان در پشتیبانی از رزمندگان اذعان کرد: این الگوهای تاریخ ساز باید به جوانان امروز و نسل های آینده معرفی شوند‌

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر الگوسازی این زنان در جامعه به ویژه برای مادران و دختران جوان خواستار استمرار برگزاری همایش های تبیینی با محوریت زنان رزمنده و مادران و همسران شهدا و ایثارگران در طول سال شد و خاطرنشان ساخت: باید با اینگونه همایش ها بتوانیم این الگوسازی را در جامعه ترویج دهیم.

 

قاسم نژاد در پایان شیوع کرونا در کشور و نقش آفرینی بانوان در این عرصه در حمایت از کادر درمان که کمتر از دفاع مقدس نیست را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: با گذشت یکسال از این بیماری، هنوز درگیر آن هستیم و زنان و مادران و همسران نقش خودشان را مانند دوران دفاع مقدس ایفا کنند.

کد خبر 1034020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha