خانه های هلال در خوزستان راه اندازی می شود

خدادادی از راه اندازی خانه های هلال در سطح استان خوزستان خبر داد و گفت: این مراکز به منظور تامین نیازهای اولیه از جمله ماسک، الکل و بسته های معیشتی برای نیازمندان و خانواده های مبتلایان به کرونا از طریق خیرین و جمعیت هلال احمر راه اندازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علی خدادادی» در نشست ترویجی رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا که با حضور جمعی از شیوخ و سران عشایر در آبادان برگزار شد اظهار کرد: مردم ولی نعمت ما هستند لذا تلاش هایی در جهت ایمن سازی مردم به ویژه کسانی که جزو بزرگان جامعه هستند و جامعه به وجود آنان نیاز دارد در حال انجام است.

 

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه بیماری کووید 19 در حال ایجاد آسیب به عموم جامعه از جمله بزرگان و شیوخ  طوایف است افزود: تمام تلاش ما و همکارانمان در جمعیت هلال احمر و مجموعه کادر درمانی در دانشکده علوم پزشکی در راستای محافظت از آنها است؛ یکی از تلاش ها و برنامه های ما استفاده از توان و ظرفیت بسیار بالا و اثرگذاری شیوخ، متنفذین و سران عشایر در جهت توجیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، کمک به تامین و رفع نیازهای اولیه آنان و از همه مهم تر صیانت از جان عزیزانمان آن هم در شرایط سخت کرونایی است.

 

وی ستادهای مبارزه با کرونا را متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، شهرداری ها، فرمانداری ها، هلال احمر و غیره دانست و بر لزوم ایجاد فضایی امن و به دور از آسیب برای مردم تاکید کرد و ادامه داد: تحقق این امر نیز جز با همکاری، همراهی و همدلی همگان امکان‌پذیر نیست، اگر قادر به تامین و رفع نیازهای اولیه از جمله ماسک، الکل و حتی بسته های معیشتی مورد نیاز خانواده های نیازمند و یا درگیر کرونا نباشیم عبور از شرایط سخت کنونی ناممکن می شود.

 

خدادادی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن برآورده کردن نیازهای اولیه نیازمندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرایط ناپایدار کنونی را با عافیت پشت سر بگذاریم، شرایطی که در حال حاضر برای استان خوزستان رقم خورده نگران کننده است و شرایط فعلی به لحاظ گسترش کرونا به مثابه شرایط سیل سال گذشته است که با آمدنش آسیب های فراوان و جدی به امکانات و ظرفیت های مردمی و استان وارد کرد.

 

وی حوزه بهداشت و درمان را سیل بند جامعه در شرایط کنونی، خواند و اضافه کرد: سپاه، بسیج، شهرداری ها، فرمانداری ها و اداراتی که می کوشند تا با اجرای درست طرح شهید سلیمانی به مبارزه جدی با کرونا ویروس بپردازند در تعاقب عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان هستند.

 

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه اکنون سیل بند مقابله با کرونا شکل گرفته و اگر دچار شکستگی شود ما را با فاجعه های غیر قابل کنترلی دچار می کند گفت: تمام تلاشمان جلوگیری از بروز این اتفاق است و در این مسیر به یاری و کمک شیوخ و سران عشایر نیازمندیم، انتظار می رود تا در این دو هفته پایانی سال با کمک یکدیگر ضمن مشخص شدن نیازهای اولیه و تامین و رفع آنها، شرایط عبور آسان از وضعیت کنونی را فراهم سازیم.

 

وی بر لزوم مدنظر قراردادن «مدیریت اجتماع محور» تاکید کرد و افزود: می بایست با کمک یکدیگر در این باره تصمیم گیری شود، به طور قطع بدون حضور مردم و سران عشایر امکان دستیابی به اهداف پیشگیرانه وجود ندارد.

 

خدادادی از راه اندازی «خانه های هلال» در سطح استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: این مراکز به منظور تامین نیازهای اولیه از جمله ماسک، الکل و بسته های معیشتی برای نیازمندان و خانواده های مبتلایان به کرونا از طریق خیرین و جمعیت هلال احمر در استان خوزستان راه اندازی و دائر خواهند شد.

 

وی یاد آور شد: گروه های اجتماعی نیز باید نقش بسیار فعال خود را نشان دهند و در کنار دانشکده علوم پزشکی، فرمانداری، سپاه و دیگر دستگاه ها در جهت مقابله با این ویروس منحوس یاری رسان باشند.

 

کد خبر 1034060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha