پارک ملی ایران کوچک در کرج به مساحت ۷ هزار مترمربع افتتاح شد

کمالی زاده با اشاره به اهمیت توجه به هویت های بومی و فرهنگی مردم کلانشهر کرج گفت: پارک ملی ایران کوچک در کرج به مساحت ۷ هزار مترمربع با هدف توجه به شاخص های فرهنگی و بومی مردم این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علی کمالی زاده» طی آئین گشایش مجموعه گردشگری اقوام ایرانی که پنجشنبه 14 اسفند در کرج برگزار شد گفت: افتتاح مجموعه گردشگری اقوام ایرانی در کرج با هدف حفظ و معرفی نمادهای هویتی و تاریخی مردم استان البرز انجام شد.

 

شهردار کرج افزود: مجموعه فرهنگی و تفریحی اقوام ایرانی که در مساحتی بالغ بر 7 هزار مترمربع است بیانگر سکونت های مختلف مردم استان البرز است که از سراسر ایران زمین را در دل خود جای داده است.

 

 

به گفته وی، همزمان با پنج طرح عمرانی که طی این روز در قالب پیام ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره برداری رسید این نماد قومیت های مختلف ایران در کرج نیز قابل بهره برداری شد.

 

وی اظهار کرد: آثار تاریخی و طبیعی مردم ایران اعم از انبار یزد، بازارچه سعد سلطنه قزوین، مسجد فهرج استان یزد، سیاه چادرهای بختیاری، خانه چوبی مردم ترکمن، سیاه چادر عشایر اردبیل، روستای خضری گیلان و ارگ بم همچنین چندین نقطه نمادین از دیگر هویت های مردم ایران را در این مجموعه به صورت شبیه سازی ایجاد شده است.

 

 

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی و هنری با ارزشی بالغ بر 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری کرج با هدف ایجاد جاذبه گردشگری، تفریحی و توریستی فراهم شده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به حمایت های دولت تدبیر و امید پروژه آزادراه شهید سپهد سلیمانی به طول 18 کیلومتر میان ازادراه شهید همت و آزادراه کرج به قزوین همچنین قطعه نخست خط 2 مترو کرج تا پیش از خرداد سال آتی به بهره برداری می رسد.

 

 

کد خبر 1034075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha