بازار بورس محلی برای توسعه صنعت نمایشگاهی است

خواجه نائینی با بیان اینکه برای موفقیت در توسعه صنعت نمایشگاهی، تفکیک دو بخش هزینه های عمرانی و هزینه های بهره برداری ضروری است، گفت: یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعت نمایشگاهی در نگاه بلند مدت ورود شرکت های نمایشگاههای بین المللی به بازار بورس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا خواجه نائینی» در نخستین نشست تخصصی اعضای فراکسیون زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شاید در شرایطی خاص مانند شیوع ویروس کرونا شرکت های نمایشگاهی به صورت مقطعی حتی با تفکیک این هزینه ها سود آور نباشند اما در مجموع اگر رویکردی در مجلس یا دولت برای شفاف سازی عملکرد شرکت های نمایشگاهی و توسعه این صنعت وجود داشته باشد آن رویکرد باید ایجاد زمینه برای ورود شرکت های نمایشگاه های بین المللی به بازار بورس باشد.

 

رییس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد با بیان اینکه در بحث صنعت نمایشگاهی، تفکیک هزینه های بهره برداری یک نمایشگاه بین المللی و هزینه های ساخت و عمرانی از یکدیگرموضوع جدی است؛ افزود: یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعت نمایشگاهی در نگاه بلند مدت ورود شرکت های نمایشگاهای بین المللی به بازار بورس است.

 

وی بیان کرد: برای عضویت نمایشگاه های بین المللی دربازار اول و یا دوم بورس نیازمند این است که یک شرکت نمایشگاهی سودمند باشد همچنین اگرهزینه های مربوط به ساخت، تجهیز و توسعه نمایشگاه را به عنوان هزینه های شرکت نمایشگاهی در نظر بگیریم و در صورت های مالی لحاظ کنیم، معمولا شرکت های نمایشگاهی سود آور نخواهند بود، اما اگر هزینه های عمرانی را از هزینه های بهره برداری تفکیک کنیم این شرکت ها سود آور خواهند بود.

 

خواجه نائینی این امر را نیازمند طی شدن مراحلی که مهمترین آن سود آور بودن نمایشگاه ها است، عنوان کرد و افزود: اما اگر هزینه های عمرانی از هزینه های بهره برداری و نگهداری تفکیک نشود این اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی با بیان اینکه برای موفقیت در توسعه صنعت نمایشگاهی، تفکیک دو بخش هزینه های عمرانی و هزینه های بهره برداری ضروری است؛ گفت: تفکیک این دو بخش جهت سود آور شدن شرکت های نمایشگاهی و تسهیل بورسی شدن آنها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 1034108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha