مردم جلوی استکبار همچون سد محکم ایستاده‌اند

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد بابیان اینکه مردم جلوی استکبار همچون سد محکم ایستاده‌اند گفت: اجازه تعدی به دشمن را نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین مهدوی نژاد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن بیان اینکه گرانی و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان بر مردم تحمیل‌شده و آن‌ها همواره به دنبال ایجاد تنگناها بودند گفت: طی این چهار دهه عمر انقلاب مردم بارها به دشمنان اثبات کردند که ایجاد فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران کار بی‌نتیجه است.

 

امام‌جمعه موقت سمنان به ایستادگی مردم جلوی استکبار همچون سد محکم اشاره داشت واظهارکرد: اجازه تعدی به دشمن را نمی‌دهندو مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند زیرا می‌دانند افول آمریکا و رژیم صهیونیسم نزدیک است و تا مشاهده پایان این ابرقدرت‌ها به دستور علی زمان مقاومت می‌کنند.

 

وی بی تفاوت نبودن در مقابل دیگر مسلمانان جهان و ایستادگی در برابر ظلم و زور،را مهمترین ویژگی پیروان مکتب اسلام عنوان کردوافزود:در کشور ما نیز با ادامه دادن خط و مشی امام راحل و پیروی از ولایت فقیه این اهداف محقق شده است.

 

حجت السلام مهدوی نژاد، فشار اقتصادی برای به زانو در آوردن ملت‌ها را از شگرد‌های استکبار در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: آمریکای جهانخوار همیشه برای شکست ایران از اهرم فشار استفاده میکند، اما ملت ما با آگاهی و بصیرت در مقابل همه توطئه‌های استکبار جهانی و ایادی آن ایستاده اند.

 

وی ضمن تبریک عید مبعث افزود: بعثت یعنی برانگیخته شدن و پیامبر(ص) از ابتدا پیرو دین اسلام بود ولی رویدادی که در بعثت رخ داد پیامی است برای او که غار حرا دیگر کوچک است و باید  مسجدی بسازد به وسعت زمین تا جهان نجات پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی نژادبیان کرد: پیامبر اسلام نیز نامه‌هایی به مردم دنیا از جمله ایران برای دعوت به اسلام نوشتند و مردم به پشتوانه ایشان بدون شعارهایی که مفهوم  «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بدهد ایستادند زیرا نمی توان مسلمان بود و به فریاد مستضعفین بی توجهی کرد.

 

وی بابیان اینکه در هفته احسان و نیکوکاری نیز قرار داریم که می‌بایست در آستانه سال نو به این سنت پسندیده نیز توجه کرد،اضافه کرد: احسان و نیکوکاری به این معنا که اگر همسایه کسی گرسنه و او سیر باشد مسلمان نیست همین مضمون در فرهنگ اسلامی به‌خوبی گواه این است که انسان تنها خودش را نبیند بلکه به فکر دیگران نیز باشد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد ضمن اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری بابیان اینکه در احادیث و روایات بسیار به حفظ درختان و اهمیت فضای سبز اشاره‌شده است، ابراز داشت: انتظار می‌رود مسئولان استان سمنان نیز برای درختکاری و ایجاد فضای سبز تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه درختان و منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده‌شده است، افزود: فضای سبز و جنگل‌ها ریه زمین محسوب می‌شوند که می‌بایست با دقت حفظ و حراست شود تا به نسل فردا نیز انتقال یابد و آن‌ها نیز از این موهبت ارزشمند بهره‌مند باشند.

 

وی همچنین با بزرگداشت یاد و خاطره جانباز شهید حاج غلامعلی مثبت گفت: این شهید بزرگوار بعد از سال‌ها تحمل رنج و سختی جانبازی به جمع دوستان شهیدش پیوست و وظیفه ما ادامه راه شهداست.

کد خبر 1034216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha