برای حفظ جنگل های شمال از تمام ظرفیت استفاده شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت:استان مازندران دارای موهبت الهی درختان فراوان است نگهداشت آن باید برای ما مهم باشد. خدای بزرگ در قرآن می‌فرماید سرمایه‌ها را به دست افراد سفیه و کودکان ندهید، سرمایه را به عاقلان و بالغان بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۱۵اسفند) در مراسم غرس نهال به‌مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در پارک جنگلی شهید زارع ساری، با تقدیر از محافظین جنگل و جنگلبانان، بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که صرفا برای اهدای یک سنوات برایشان قناعت نکنند و مشکلاتشان را ببینند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: استان مازندران دارای موهبت الهی درختان فراوان است نگهداشت آن باید برای ما مهم باشد. خدای بزرگ در قرآن می‌فرماید سرمایه‌ها را به دست افراد سفیه و کودکان ندهید، سرمایه را به عاقلان و بالغان بدهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اگر کسی نتوانست سرمایه‌های خودش را حفظ کند یا بی خرد است و یا بچه! اگر جنگل سرمایه عظیم خدادای در استان را با سال های قبل مقایسه کنیم به رشد یا آسیب‌های آن پی می‌بریم‌.

 

وی با اشاره به اینکه نگهداشت سرمایه عظیم درختان در استان ابزار می خواهد، گفت: انجام این کار به شعار نیست، عملیات اطفای حریق و آتشنشانی در جنگل ها را در برخی از مناطق نداریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مازندران، گیلان و گلستان باید از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات اطفای حریق هم در هوا توسط هلیکوپترها، زمین، مهارتی و آموزشی و ابزارهای دیگر برخوردار باشند، باید ببینیم که ما تا چه اندازه دل مردم را به دست آوردیم تا در مواقع ایجاد سانحه با جان و دل بیایند.

 

وی عنوان کرد: گاهی هم دل‌ها را می‌رنجانیم و هم ابزار و عدوات موجود نیست.

به گزارش شبستان، آئین غرس نهال در پارک جنگلی شهید زارع ساری مرکز مازندران به یاد شهید امنیت «مصطفی نوروزی»، ۸ شهید گمنام،شهید تازه شناسایی شده «علی اکبر محمدی» و «منوچهر تقدسی»، شهید«رمضان پور قاسم» و شهیدان «رضایی» انجام شده است.

کد خبر 1034239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha