لزوم اختصاص بودجه برای کانون‌های مساجد/ برنامه‌های مساجد جذاب باشند

رحمانزاده با بیان اینکه برنامه‌های مساجد باید جذاب باشند گفت: نکته‌ای که باید مورد توجه اساسی قرار گیرد این است که اختصاص بودجه در بخش فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

«فرهاد رحمانزاده » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر کاهش شدید اعتبارات و بودجه های فرهنگی تاثیر نامطلوبی در این بخش بر جای گذاشته است این درحالیست که متولیان فرهنگی به درستی بر این امر واقف هستند که موفقیت در تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی در استمرار آن نهفته است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی با اشاره به تاثیرات نامطلوب ویروس کرونا بر برنامه های فرهنگی، تصریح کرد: شیوع ویروس کووید ۱۹ تاثیرات منفی بسیاری بر پیکره برنامه های فرهنگی وارد کرده است و موجب تاثیرگذاری بر  روند کیفی و کمی برنامه ها در کانون‌های مساجد نیز شده است.

 

وی ادامه داد: متولیان امور مساجد باید ظرفیت‌های لازم را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد کنند. به این معنا که در کنار شبستان و آبدارخانه و ... مساجد مکانی برای استقرار دفتر کانون و تشکیل کلاس‌های تئوری با امکانات کمک آموزشی مانند کتاب و ... داشته تا زمینه جذب کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را فراهم کنند.

 

وی بر حضور افراد مجرب، خوش فکر و خوش ذوق در هیئت امناء مساجد و به‌خصوص امامان جماعت تاکید کرد و افزود: مساجد باید میزبان افراد این چنینی در مدیریت کانون و اعضاء باشند.

 

رحمانزاده متذکر شد: خوشبختانه مساجد و کانون‌ها از مراکزی هستند که خانواده‌ها به آنها اعتماد دارند به همین دلیل برای حضور فرزندان خود مانعی نمی‌بینند اما اگر والدین از این حضور نتایج واضحی مشاهده نکنند دلسرد خواهند شد. می توان با برنامه ریزی، هدفمندی، خوشرویی و ایجاد انگیزه به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست یافت.

 

وی« جذابیت» را حلقه گمشده و موضوعی که در مساجد مغفول مانده عنوان کرد و یاد آوری کرد: مجموعه ائمه جماعت، هیئت امناء، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و مدیران کانوهای فرهنگی و هنری مساجد از این امر مهم غافل مانده اند. جذابیت در تزئینات و آرایه های مسجد تا رفتار دست اندرکاران و برنامه های فرهنگی و هنری ( مذهبی و ملی ) هم در شکل و هم‌ محتوا باید لحاظ شود تا در جذب جوانان موثر باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از جوانان خوش ذوق در برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه‌ها به‌صورت عملی و نه شعاری می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه برای حضور جوانان در مساجد بسیار موثر باشد. امری که متاسفانه در حال حاضر بسیار کمرنگ است.

کد خبر 1034265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha