انفاق در راه خدا از ویژگی های انسان باتقواست

امام جمعه شهر نوش آباد گفت: انفاق در راه خدا از ویژگی های انسان باتقواست و این مهم آن قدر ارزشمند است که در قرآن، پس از تقوا و ولایت پذیری آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید حسین علوی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نوش آباد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به آیه ۱۶سوره مبارکه تغابن گفت: باید تا می توانیم مراقب خویش باشیم و تقوا پیشه کنیم و به سخن خداوند و انبیاء و اولیاء الهی گوش فرا دهیم و اطاعت پذیر و ولایت محور باشیم. انفاق و بخشش داشته باشیم و از بخل و حرص و طمع فاصله بگیریم.

 

امام جمعه شهر نوش آباد انفاق در راه خدا را از ویژگی های انسان با تقوا ذکر کرد و افزود: انفاق آن قدر ارزشمند است که در این آیه، پس از تقوا و ولایت پذیری آمده است. پس اگر کسی می خواهد اهل نجات باشد، باید زیاد انفاق و بخشش کند. افرادی می توانند مدیران خوبی باشند که اهل ذخیره کردن و انباشتن مال و ثروت نباشند، بلکه اهل انفاق و بخشش باشند و رجایی وار، دغدغه خدمت به خلق و رسیدگی به مشکلات مردم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام شهادت حضرت امام کاظم (علیه السلام) و تبیین اقدامات مهم سیاسی اجتماعی آن امام همام، خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) با وجود همه محدودیت ها بزرگترین شبکه نفوذ در دستگاه خلفای عباسی را تشکیل داده بودند.

 

امام جمعه نوش آباد عید مبعث را از جمله بزرگترین اعیاد تاریخ بشریت و انسانیت دانسته و خاطرنشان کرد: در بعثت؛ یک طرف خداوند بلند مرتبه و در مقابل، عالی ترین مخاطب یعنی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است و موضوع بعثت، بزرگترین مسؤولیت، یعنی مسؤولیت تزکیه و تعلیم و تهذیب است.

 

حجت الاسلام علوی با اشاره به هفته درخت و درختکاری گفت: درختکاری صدقه  جاریه است و از جمله اعمالی است که انسان ، بعداز زندگی این دنیا هم از آثار و خیرات و برکات آن بهره مند خواهد شد لذا باید فرهنگ درختکاری را در جامعه توسعه دهیم.

 

پس از نماز جمعه این هفته نوش آباد،  امام جمعه به همراه مسئولین شهری نوش آباد به مناسبت روز درختکاری در آستان مقدس امامزاده محمد علیه السلام نهالی را غرس کردند./

 

کد خبر 1034301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha