گزارش شبستان از آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سال جاری با بررسی مباحث قرآنی

آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سال جاری با بررسی مباحث مربوط به شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، شنبه (16 اسفند) جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان، سردار ناظری فرمانده انتظامی و دیگر اعضای شورا برگزار شد.

 

محمدرضا علیزاده ضمن تبریک عید مبعث، با بیان اینکه امروز 237 امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار می شود و این جلسه به نوعی آخرین جلسه شورا در سال جاری است، گفت: بنا بر شرایط حاکم بر کشور و استان از لحاظ شیوع بیماری کرونا تعداد جلسات این شورا به حد نصاب خود نرسید و با محدودیت هایی روبرو بودیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: براساس مصوبات گروه سیاستگذاری قرار شد در طول سال 8 جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوعات شورا و 4 جلسه با موضوعات مربوط به شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: در سال گذشته ابلاغ شد که موضوعات قرآنی در صحن شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود و این موضوع پیگیری می شود.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه مشارکت نمایندگان دستگاه های اجرایی در کارگروه ها و مباحث کارشناسی پایین و ضعیف است که می طلبد مدیران نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: اولین دستور کار جلسه بحث انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران است که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد نیز هست و در انتخاب روستای نمونه قرآنی کشور نقش محوری را دهیاران دارند.

 

حجت الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز بیان کرد: در سطح استان کرمان حدود 100 امامزاده و حدود 150 بقعه متبرکه داریم و در ماه مبارک رمضان در همه این ها جمع خوانی قرآن و محافل قرآنی برگزار می شود و آنچه که در کرمان اتفاق می افتد بحث جمع خوانی قرآن است اما از اسفند ماه سال گذشته بقاع متبرکه تعطیل شدند.

 

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: چشم انداز ما در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و نظام تعلیم و تربیت، آموزش عمومی قرآن و نهادینه شدن فرهنگ قرآن در دستور کار است که براین اساس 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه آموزش داده می شود که در کنار این ایجاد توانایی خواندن و تدبر در قرآن و ... در بین کودکان و نوجوانان و همچنین ارتقای سرمایه انسانی که کار آموزش را انجام می دهند، در آموزش و پرورش کرمان انجام گرفته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در سطح استان 38 مرکز دارالقرآن برای همه اقشار با تاکید بر حضور و آموزش دانش آموزان راه اندازی شده است که فعال و به صورت مجازی و غیرمجازی در حال آموزش قرآن هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شد که در محتوای آموزشی و تربیتی مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها چه دولتی و چه غیردولتی محتوای واحدی تدوین شود که با مؤلفین کتب پیش دبستانی در مباحث قرآنی لحاظ شود که این کتب از 2 سال گذشته به شکل هماهنگ در سراسر استان توزیع می شود.

 

اسکندری نسب بیان کرد: آموزش فرزندان از 4 سالگی در مهدکودک و پیش دبستانی انجام می شود که این یک ظرفیت بزرگ است تا انسان هایی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم

 

وی ادامه داد: در واقع مدرسه یک مکان نیست بلکه یک امکان است برای اینکه انسان های متعهد و مسئولیت پذیر و ... تربیت کنیم و در واقع مدرسه قطعه ای از بهشت است.

 

حجت الاسلام مهدی عربپور نیز گفت: در سطح جامعه وضعیت و آموزش قرآن سطح خوب و مطلوبی نیست و لازم است یک پژوهشی انجام شود و ضعف هایی که وجود دارد شناسایی و برطرف شود.

 

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده نیروی انتظامی کرمان با بیان اینکه برای موفقیت در این حوزه باید سراغ افرادی برویم که با قرآن و کلام وحی بیگانه هستند؛ افزود: وقتی سطح قرآنی ما در سطح موجود است، قطعا" افزایش جرم و جنایت را خواهیم داشت.

کد خبر 1034387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha