۱۵ میلیارد ریال برای مقابله با بیابان‌زایی در سرایان

مدیر منابع طبیعی شهرستان سرایان گفت:اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های بیابانزدایی به سرایان اختصاص یافته است که به منظور مبارزه با پدیده گرد و غبار و کاهش آثار فرسایش بادی در مناطق بحرانی فرسایش بادی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سرایان، «سعید خواجه» در مراسم درختکاری که همزمان با هفته منابع طبیعی با عنوان فرهنگ و رسانه، با تقدیر از خبرنگاران فعال این شهرستان در حوزه منابع طبیعی برگزار شد، گفت: در سال جاری در عرصه ۲۰۰ هکتار اراضی بخش سه قلعه با اعتبار یک میلیارد تومان کاشت نهال انجام می شود.


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان با بیان اینکه بالغ بر ۲.۴ درصد از مجموع کل بیابان های جهان را ایران به خود اختصاص داده است که در ۱۷ استان از جمله خراسان جنوبی پراکنده هستند، گفت: خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است.


وی وسعت شهرستان سرایان را ۹۳۴ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 79 درصد (حدود 744 هزار هکتار) عرصه های طبیعی شهرستان را عرصه های بیابانی و مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می دهد. 


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان اظهار داشت: در سال جاری، اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های بیابانزدایی، با عنایت ویژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اختصاص یافته است که به منظور مبارزه با پدیده گرد و غبار و کاهش آثار فرسایش بادی در مناطق بحرانی فرسایش بادی شهرستان سرایان در قالب پروژه های نهالکاری، آبیاری سنواتی، مدیریت هرزآب (احداث هلالی آبگیر همراه با بذرپاشی)، مدیریت جنگل های دستکاشت مناطق بیابانی در حال اجرا است.


وی اضافه کرد: مطالعات و تهیه طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی و مدیریت جنگل‌های دست کاشت و کانون‌های بحران فرسایش بادی به منظور ارائه راهکارهای و پیشنهادهای اجرایی با اصول علمی از دیگر فعالیت های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان در سال 1399 می‌باشد که امید است با همیاری و مشارکت مردم بزرگوار شهرستان، شاهد کاهش وسعت مناطق بیابانی در سطح شهرستان باشیم.

 

 

 

کد خبر 1034399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha