هیئت امنا و مجموعه های فعال در مساجد به کانون های فرهنگی و هنری برای رسیدن به اهداف شان کمک کنند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هیئت امنا و مجموعه های فعال در مساجد به کانون های فرهنگی و هنری برای رسیدن به اهداف شان کمک کنند.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در کادرسازی برای نظام گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در ادامه حرکت انقلاب انقطاع نسلی است که در جامعه رقم می خورد و اینکه نتوانستیم ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل های مختلف به درستی منتقل کنیم.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از ظرفیت هایی که به خوبی می تواند این ماموریت را در کنار بخش های دیگر تامین کند، فعالیت مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است. خوشبختانه این کانون ها نشان داده اند که می توانند در این راستا انتظارات را به خوبی به شرط آنکه از آنها حمایت شود، برآورده کنند.

 

وی ادامه داد: ما میلیاردها تومان برای امکانات مساجد و ظرفیت های زیرساختی آنها هزینه می کنیم ولی از آن طرف حمایت از نهادها و مجموعه هایی که در مساجد می توانند به ایفای نقش و وظایف مساجد کمک کنند را به درستی انجام نمی دهیم. در واقع این عدم حمایت ما باعث شده است که نتوانیم در بخش های مختلف از ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم از ظرفیت مساجد استفاده کنیم، باید مجموعه های فعال در مساجد همانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مورد حمایت قرار دهیم. ما از آن طرف انتظار داریم این کانون ها برای نظام کادرسازی کنند اما از آن طرف حمایت های لازم از آنها را نداریم.

 

وی با تاکید بر همراهی هیئت امنای مساجد با فعالیت کانون های فرهنگی و هنری گفت: ما از هیئت امنای مساجد می خواهیم از نیروهای فکری فعال در مساجد و برنامه های آنها حمایت کنند، با اهداف و برنامه های آنها همراه و همسو باشند تا بتوانیم از ظرفیت هایی که در قانون برای این کانون ها دیده شده است به خوبی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با مساجد و نقش آنها سنتی برخورد کنیم و به نهادهای فعال در مساجد میدان ندهیم، قطعا جوانان نیز فرصت حضور پیدا نمی کنند. ما از متولیان مساجد و نهادهای فعال در این مجموعه ها می خواهیم با هم افزایی و همراهی به اهداف و برنامه های نظام کمک کنند.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای استمرار حرکت انقلاب و تحقق مطالبات رهبری در گام دوم نیازمند جذب نیروهای جوان و انقلابی هستیم و ساماندهی آنها از مقاطع مختلف از پیش دبستانی نونهالان می تواند شروع شود تا به نوجوانان و جوانان برسد و یکی از پایگاه های اصلی برای تربیت این نسل کانون های فرهنگی و هنری فعال در مساجد هستند. کانون ها متکفل این مسئولیت هستند و باید بتوانند پیوند نسل های قبلی و بعدی را برقرار و حفظ کنند.

کد خبر 1034403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha