نقش بانوان در انقلاب اسلامی حماسی و عاطفی است

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دراین جریان سالم فرهنگی و دینی نقش بانوان نقشی حماسی و عاطفی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین« سید احمد رضا شاهرخی»امروز(16 اسفند) در تکریم و بزرگداشت لشکر فرشتگان تاریخ ساز، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بانوی استان لرستان، اظهار داشت: 17 هزار شهید و جانباز بانو، در راستای اعتلای اسلام و برافراشته نگه داشتن اسلام ناب محمدی جان خود را ایثار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: استان لرستان 473 شهید بانو و 371 جانباز بانو در تداوم انقلاب اسلامی  تشریک مساعی کردند و با حماسه خود این نقش آفرینی را به جا آورده اند.

 

وی افزود: حضرت امام راحل با دم مسیحایی خویش یک جریان دینی و فرهنگی سالم، متنفذ و تاثیر گذار را در ایران اسلامی به وجود آورد.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در مقطعی که نظام سلطه کشور اسلامی ما را درنوردیده بود و از جمله با ظلم وستم واختناق عشایر و طوایف مختلف از جمله سادات هم در کنار عشایر و طوایف از استان لرستان به اقصی نقاط کشور تبعید شدند.

 

وی با اشاره به اینکه همین برنامه را هم درحوزه علمیه قم ایجاد کردند، ادامه داد: به گونه ای که روحانیت روزها نمی تواتنستند در قم و حوزه علیمه قم مشغول درس و بحث باشند، روزها از مدارس خارج علمیه خارج می شدند و شب ها هم به مدرسه فیضیه و یا منزل بر می گشتند.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: از درون این سختی ها و مشکلات، امام راحل تربیت شد و به پشتوانه مردم از موضع تدافع به موضع تهاجم ورود پیدا کرد و عرصه 15 خرداد 1342 را رقم زد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار کرد: تا قبل از 15 خرداد 1342 مردم ما در موضوع تدافع بودند ولی از سال 1342 از دل این سختی ها و مشکلات  از تدافع بیرون آمده و به حالت تهاجم ورود پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: 15 سال این جریان فرهنگی و دینی تاریخ ساز و متنفذ به تهاجم خود ادامه داد و نصرت الهی هم که تخلف ناپذیر بود در 22 بهمن سال 57 اساس نظام سلطه را از کشور برچید.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: دراین جریان سالم فرهنگی و دینی نقش بانوان یک نقش کاملا عیان و آشکار بود، افزود: نقش بانوان نقشی حماسی و عاطفی بود.

 

وی افزود: نقش حماسی بانوان برخواسته از شجاعت، غیرت و جوانمردی بود و هم بعد عاطفی و مادری در کنار یکدیگر قرار گرفت و ما را تا این مقطع از تاریخ رسانید .

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: آن بعد حماسی و عاطفی را ما در مسائله جنگ هشت ساله مشاهده می کنیم که بانوان از طرفی در پشتیبانی از  جبهه های نور علیه ظلمت وهم در رزم و همراهی با رزمندگان اسلام حضور داشتند.

کد خبر 1034418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha