بانوان لرستانی نقشی حماسی و عاطفی در دوران جنگ تحمیلی داشتند

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مردم لرستان در روزهای نخست داوطلبانه جنگ خود را به مرزهای کشور رساندند، گفت: بانوان لرستانی نقشی حماسی و عاطفی در دوران جنگ تحمیلی داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین « سید احمد رضا شاهرخی» امروز(16 اسفند) در همایش لشکر فرشتگان تاریخ ساز(یادواره ۱۷ هزار شهید زن و جانباز) در لرستان، اظهار داشت: استان لرستان از اولین استان هایی بود که خود را برای دفاع از میهن اسلامی در همان روزهای ابتدایی جنگ آماده کردند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: مردم استان در روزهای نخست جنگ تحمیلی داوطلبانه  خود را به نقاط مرزی رساندند.

 

وی با اشاره به بمباران های گسترده استان توسط دشمن بعث در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: این افتخار بزرگی برای بانوان لرستانی است که هم فرزندان وهسران خود را راهی جبهه نبرد حق علیه باطل کردند و هم خود در بمباران های گسترده دشمن صدمه و آسیب دیدند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بانوان لرستانی هم نقش حماسی و هم نقش عاطفی در دوران جنگ تحمیلی داشتند، خاطرنشان کرد:از دامن چنین مادرانی فرزندانی تربیت شدند که توانستند تداوم انقلاب اسلامی را رقم  بزنند.

 

وی با بیان اینکه شهدا با ما سخن می گویند، وظیفه ما این است که سخن شهیدان را به گوش آنانی که سخن شهدا را نمی شوند برسانیم.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: امروز پیام شهدا به ما این است که از گذشته  و صدمه و جراحتی که دیدید ناراحت نباشید و نسبت به آینده هم ترس نداشته باشید و راه را ادامه

بدهید.

وی افزود: اگر ما در سخن و در عمل بر آموزه های الهی حرکت کنیم نصرت الهی تخلف ناپذیر است، همانطور که ما در دوران انقلاب نصرت الهی را دیدیم.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه ما تا قبل از سال 42 متفرق و پراکنده بودیم، افزود: در 15خرداد سال 1342 از موضوع تدافع بیرون آمدیم و به دشمنان هجوم بردیم و در 22 بهمن 1357  اساس دشمن را با فضل الهی  بیرون ریختیم و این همان تحقق وعده الهی است.

 

 وی خاطرنشان کرد: اگر ما بر میزانی که خدای تبارک وتعالی برای ما معین کرده است سخن بگوییم و عمل کنیم وعده الهی و نصرت الهی تحقق پذیر است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی به این باور و خودکفایی رسیده ایم که در برابر دشمنان سینه سپر می کنیم و حرف ها بر گفتن داریم و پیام انقلاب اسلامی به محور مقاومت رسیده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: براساس حماسه و عاطفه ای که مادران شهید به یادگار گذاشتند اگر دشمن یک نقطه از سوریه را می زند، محور مقاومت سه نقطه را می زند و این یعنی به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است.

کد خبر 1034552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha