پروژه تثبیت بیولوژیک حیران آستارا افتتاح شد

گلمحمدی گفت: پروژه تثبیت بیولوژیک پشت بندهای گابیونی حیران آستارا با کاشت بیش از ۵۰۰ اصله نهال افتتاح شد.

«محمدجعفر گلمحمدی» امروز(شنبه، ۱۶ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا بر اهمیت درختان در جلوگیری از وقوع سیلاب ها و تخریب اراضی اشاره و حفظ پوشش گیاهی به ویژه در حریم رودخانه ها و مسیرهای وقوع سیلاب را حیاتی دانست.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا به افتتاح پروژه تثبیت بیولوژیک پشت بندهای گابیونی حیران این شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح با کاشت بیش از ۵۰۰ اصله نهال اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه صیانت از جنگل ها به فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: از عموم مردم انتظار داریم برای کاشت درخت و حفظ پوشش گیاهی تلاش کنند.

 

گلمحمدی گفت: گرم شدن زمین، تغییرات آب و هوا، کاهش آب های شیرین، گرد و غبار و سیلاب ها اغلب نتیجه رفتار نادرست انسان با طبیعت است.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا از کشف و ضبط ۴۵ اصله درخت قاچاق توسکا از یک کارخانه چوب بری در بخش لوندویل این شهرستان خبر داد و افزود: در این راستا یک فرد متخلف به دادگاه معرفی شد.

 

گلمحمدی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با ۲ واحد جنگلبانی در مناطق بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود ۳۰ نیروی انسانی فعالیت می کند.

کد خبر 1034662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha