تشکیل ۳۰۹ گروه خودیاری برای توسعه کسب و کار در مازندران

گوهردهی از آموزش مهارتی ۴ هزار و ۳۰۰ خانم تحت پوشش بهزیستی در مازندران خبر داد و افزود: ۳۰۹ گروه خودیاری برای توسعه کسب و کار در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «فرزاد گوهردهی» در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون مازندران برگزار ش با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ خانوار دریافت کننده مستمری ما هستند، اظهار کرد: ۳۰۹ گروه خودیاری برای توسعه کسب و کار در استان تشکیل شده است.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران از آموزش مهارتی ۴ هزار و ۳۰۰ خانم تحت پوشش بهزیستی در استان خبر داد و افزود: در سال جاری ۶۳ هزار مورد پذیرش در اورژانس اجتماعی داشتیم که خدمات خوبی ارائه شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی، ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی و ۱۸ مرکز خدمات سیار در استان، تصریح کرد: در حوزه شبه خانواده ۳۴۵ فرزند به بستگان نسبی واگذار شد و  در حال حاضر ۲۱۰ نفر در ۲۲ مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند و با مجوز قوه قضاییه ۱۱ فرزند برای خواندگی واگذار شد.

 

این مسئول ادامه داد: در دفتر زنان معاونت امور اجتماعی بهزیستی مازندران ۳۱ گروه همیار برای توسعه کسب و کار دختران و زنان جهت بهره مندی از خدمات روستایی و عشایر در حال فعالیت هستند و ۶۵۰ نفر از دانشجویان و ۲ هزار و ۱۸۷ دانش آموز از این دفتر پشتیبانی می‌شوند.

 

گوهردهی با اشاره به شناسایی و ساماندهی بیش از ۱۰ فرزند در سال جاری بیان کرد: بیش از ۱۰ فرزند در موسسه ندای مهر ساماندهی شدند و بیش از ۲۵ فرزند نیز پذیرش شدند و ۱۸ فرزند بدسرپرست به خانواده های نسبی واگذار و ۵۰ فرزند در مراکز شبه‌ خانواده پذیرش شدند.

 

وی گفت: در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ۹ نفر از دختران در معرض آسیب بالای 18 سال در خانه سلامت  پذیرش شدند.

 

کد خبر 1034702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha