پوستر چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی رونمایی شد/ ارسال ۷۰ اثر

پوستر چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار دهلران و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره ملی در دهلران رونمایی شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: hین جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.

 

«عمران خودآموز» افزود: پاسداشت شخصیت انقلابی و ایثارگر سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت، تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه اطهار (ع) و معرفی شهدا، سرداران و فرماندهان شهید این استان از اهداف برگزار جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه امید است در سال فرا رو بتوانیم گام های موثرتری از جمله ایجاد امکانات و فضای مناسب برای ارتقای تئاتر شهرستان دهلران برداریم، ابراز کرد: ایثار و مقاومت مدافعان حرم در خارج از مرزهای جغرافیایی و جنبه‌های مشابه آن در سایر کشورهای تحت ستم، نقش قرآن و عترت در سیره شهدا، فداکاری پدران، مادران و همسران شهیدان و جانبازان، نقش ایستادگی و مقاومت مناطق مرزی در توسعه و امنیت پایدار کشور ازجمله محورهای چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه چهارمین مرحله تئاتر ملی شرهانی بصورت غیرمتمرکز و غیر حضوری برگزار می شود، یادآور شد: با توجه به شرایط شیوع کرونا در شهرستان دهلران، تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره در این شهرستان، با تلاش و همت همه مسئولان در اسفندماه سال جاری و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ فراهم خواهد شد.

خودآموز یادآور شد: چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی از ۲۲ اسفندماه سال جاری همزمان با روز گرامیداشت شهید تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به مدت یک ماه به صورت غیرحضوری است.

 

گفتنی است در این نشست، «مجید عسگری» فرماندار دهلران بر توجه ویژه به اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان در سال آتی تاکید کرد و در ادامه نیز هنرمندان و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی شرهانی در خصوص هم اندیشی و اتخاذ راهکارهای اجرایی برگزاری جشنواره با توجه به شرایط کرونایی موجود با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 شایان ذکر است، ۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۱۲ کار نمایشی از ۱۰ استان کشور به مرحله نهایی راه یافته اند.

 

در پایان نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار دهلران، پوستر چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، رو نمایی شد.

 

کد خبر 1034751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha