دفاتر تسهیلگری می‌توانند نقش کارگزاران مختلف شهرداری در محله را ایفاء نمایند

نوروزی گفت:دفاتر تسهیلگری می‌توانند نقش کارگزاران مختلف شهرداری در محله را ایفاء نمایند و بر اساس آن حق‌الزحمه دریافت کنند تا بتوانند هزینه های جاری دفتر را تامین نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمد نوروزی» امروز(۱۷ اسفند) در نشست با مدیران دفاتر تسهیلگری منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با تاکید بر لزوم تداوم پرقدرت فعالیت دفاتر تسهیلگری، اظهارکرد: این دفاتر زمانی موفق خواهند بود که بر مبنای مدیریت واحد در محله فعالیت داشته باشند همچنین دفاتر تسهیلگری می‌توانند نقش کارگزاران مختلف شهرداری در محله را ایفاء نمایند و براساس آن حق‌الزحمه دریافت کنند تا بتوانند هزینه های جاری دفتر را تامین نمایند.

 

رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد گفت: ساکنان محلات هدف بازآفرینی باید دفتر تسهیلگری را مرجع تمام امورات شهرسازی املاک خود بدانند. نوروزی خاطرنشان کرد: راه‌های کسب درآمد بیشتری را باید در قبال ارائه خدمات بیشتر دفاتر تسهیلگری ببینیم و دفاتر نیز در مقابل از نیروها و افراد توانمند و با تجربه بهره گیرند تا موجب تشویق و ترغیب شهروندان به تعامل با دفاتر شوند.

 

وی با بیان اینکه سیاست و رویکرد شورای پنجم از ابتدای فعالیت تاکنون، حفظ و نگه داشتن ساکنان بومی در بافت است، افزود: توصیه و تاکید ما به دفاتر تسهیلگری، حضور حداکثری و فعالانه ساکنان در فرآیند بازآفرینی است تا بیشترین بهره‌برداری از این فرآیند نصیب آنها شود و بتوانیم به نحوی کار کنیم که فضایی درخور شان و منزلت مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی فراهم آید.

 

نوروزی اظهارکرد: بکارگیری دفاتر تسهیلگری، پاسخگویی به پروژه‌‌های کوچک و عدم پیگیری پروژه‌های بزرگ مقیاس، از ابتدا فعالیت شورای پنجم با هدف حفظ مردم صورت گرفته است. نوروزی گفت: نیازهای دفاتر تسهیلگری و شرایط مناسب برای فعالیت آنها باید محیا شود چراکه اگر این دفاتر موفق نشوند، طرح تسهیلگری شکست خواهد خورد و این شکست بی‌اعتمادی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد افزود: در محلات هدف بازآفرینی که دفتر تسهیلگری در آن مستقر شده، کارگزاران املاک نباید فعالیت کنند و عمده فعالیت‌ها و هدف جلب مشارکت مالکین باید به این دفاتر واگذار شود.

کد خبر 1034907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha