درخواست مسدود کردن وب سایت برتری طلبان سفیدپوست برای دفاع از مساجد در نیوزیلند

از آژانس های اطلاعاتی در نیوزیلند خواسته شده است که در مسدود کردن وب سایتی که معمولا توسط برتری طلبان سفیدپوست استفاده می شود ، تلاش بیشتری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nzherald»، از آژانس های اطلاعاتی در نیوزیلند خواسته شده است که در مسدود کردن وب سایتی که معمولا توسط برتری طلبان سفیدپوست استفاده می شود ، تلاش بیشتری انجام دهند.

 

این اخطار از سوی کارشناس اطلاعاتی «پل بوکانان»  که می گوید ممنوعیت وب سایت « 4chan » یک امر لازم الاجرا است پس از تهدید آنلاین علیه دو مسجد کریستچرچ در این هفته در سایت اعلام شد.

 

یک جوان 27 ساله روز پنجشنبه به اتهام تهدید به کشتن نمازگزاران در مرکز اسلامی لینوود و مسجد النور در کریستچرچ دستگیر و در دادگاه حاضر شد.

 

به گفته پلیس او این chan تهدیدها را در وب سایت  « 4chan » که اغلب توسط افراط گرایان و برتری طلبان سفیدپوست مورد استفاده قرار می گیرد ، انجام داده است.


این در حالی است که ارائه دهندگان خدمات محلی اینترنت پس از حملات تروریستی 15 مارس « 4chan » را ممنوع کردند.

 

اما به گفته بوکانان هنوز مشکلاتی وجود دارد: ممنوعیت های ارائه شده توسط ارائه دهندگان اینترنت در اینجا در نیوزیلند کافی نیست .


بوکان گفت که آژانس های اطلاعاتی نیوزلند ،سرویس اطلاعاتی امنیتی نیوزلند و دفتر امنیت ارتباطات دولتی باید این مسئله را به عنوان یک موضوع در نظر بگیرند.

کد خبر 1034923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha