تشکیل  ۲۹۰ پرونده تخلف صنفی در شهرستان دهلران

رئیس اداره صمت شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۶ پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۲۲میلیارد ریال در شهرستان دهلران تشکیل شده است.

«مرتضی مهدوی» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: مهم ترین تخلفات این صنوف عدم درج قیمت، کم فروشی و گران فروشی بوده است.

 

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان دهلران انجام شده است.

 

 مهدوی تصریح کرد: بیشترین تخلفات ثبت شده طی این مدت گران فروشی و درج نکردن قیمت بوده است.

 

رئیس اداره صمت دهلران گفت : طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 1400 با همکاری دستگاه های متولی با محوریت واحد بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان، بازرسی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و... از ابتدای اسفند ماه در نوبت صبح و عصر و طی گشت های مشترک در حال  انجام است.

 

وی یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی با توجه به شرایط خاص کرونایی، علاوه بر رعايت دستورالعمل بهداشتی و توجه به مصوبات ستاد کرونای شهرستان، رعایت اخلاق و انصاف در معاملات را سرلوحه کسب خود قرار داده و مقررات صنفی و تعزیری را رعایت کنند.

 

مهدوی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با شماره تلفن 337255555 و یا سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی در راستای عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و کم فروشی را از این طریق اعلام کنند.

 

وی تصریح کرد: دهلران ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی ثبت شده در سامانه اصناف دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد فعال هستند.

کد خبر 1035009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha