ضرورت راه اندازی کمیته های سامان ازدواج جوانان در گلستان

محمدی نیک گفت: در راستای تسهیل ازدواج جوانان نیاز است کمیته های سامان ازدواج جوانان در شهرستان های گلستان راه اندازی شود.

«محمدعلی محمدی نیک» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کمیته سامان ازدواج ماده 6 قانون تسهیل ازدواج جوانان است که مصوبه سال 84 مجلس شورای اسلامی را دارد و جزو محدود قوانینی است که در مدت یک ماه و یا کمتر تایید و ابلاغ شده است.

 

مسئول دبیرخانه مجمع ازدواج جوانان  ادامه داد: براساس تاکیدات مجلس شورای اسلامی بنا شد مفادی از این قانون اجرایی شود و براین اساس تشکیل کمیته های سامان در شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت.

 

محمدی نیک یادآور شد: این کمیته ها بازوی توانمند برای حل مشکلات جوانان و پایش آنها و ریل گذاری و تسهیل ازدواج جوانان به شمار می رود.

 

وی افزود: 16 وظیفه برای کمیته سامان در نظر گرفته شده است و تنها برگزاری این جلسات مد نظر نیست و باید خروجی لازم اتفاق بیفتد.

 

مسئول دبیرخانه مجمع ازدواج جوانان متذکر شد: تاکنون براساس گزارش امور جوانان استان پنج شهرستان نسبت به برگزاری این کمیته اقدام کردند و این درحالی است که صرفا برگزاری این جلسات مشکل جوانان حل نمی شود.

 

محمدی نیک به پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران اشاره کرد و گفت: در هفته ازدواج در سطح ملی این پویش راه اندازی شد و با توجه به زمان محدودی که داشتیم بالغ بر 137 میلیارد تومان منابع جذب و بسته هایی در قالب جهیزیه زوجین اهدا شد.

 

وی افزود: بنا شد در اسفند و اردیبهشت این پویش را ادامه دهیم و براساس آن دبیرخانه ای با مرکزیت شهرستان گنبدکاووس تشکیل شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1035037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha