پویش کتابخانه گردی و نهال کاری به‌نام شهدا در کتابخانه های گیلان آغاز شد

پویش «کتابخانه گردی» و نهال کاری به‌نام شهدای سلامت و حرم از امروز(یک‌شنبه، ۱۷ اسفند)در کتابخانه های عمومی گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(یک‌شنبه، ۱۷ اسفند) در آغاز پویش کتابخانه گردی و نهال کاری بنام شهدای سلامت و حرم در کتابخانه های گیلان که در کتابخانه تازه تاسیس دکتر حسین الهی قمشه ای(مادر و کودک) شهر شفت  برگزار شد گفت: شهدا برای پاسداشت اصول و ارزش هایی که بدان پایبند بودند و برای در امان ماندن خانواده های ما از گزند بیماری منحوس کرونا جان خود را نثار کردند و این فداکاری همواره در اذهان مردم باقی می‌ماند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مکانی برای پرورش کودکان و نوجوانان ما در سایه کتاب و کتابخوانی است افزود: جامعه آباد و آگاه در گرو پرورش فرزندانی کتابخوان و آگاه است که با حضور مادران در کتابخانه‌های عمومی و بهره مندی از امکانات فراوان کتابخانه‌های عمومی امکانپذیر خواهد بود.

 


«ابراهیم چراغی» نیز در این جلسه با بیان اینکه  توهم دانایی می تواند منجر به خسارات فراوانی به افراد شود اظهارداشت: کتاب‌خوانی و علم آموزی در آگاهی‌های افراد بسیار مهم و تاثیرگزار است.

 

فرماندار شهرستان شفت با قدردانی از نگاه ارزشمند مجموعه کتابخانه‌های عمومی به مقوله ایجاد و اختصاص فضاهای مناسب برای مطالعه کودکان، مادران و جوانان شهرستان شفت و استان گیلان، کتابخانه‌های عمومی مملو از کتاب های خوب را نیاز هر شهر و روستا برشمرد.

 

غرس نهال به‌نام دکتر «محمد محمدی»، دکتر «محمدعلی ربیعی» و «سجاد طاهرنیا» از مدافعین سلامت و حرم شهرستان شفت، شاهنامه خوانی شادن شاکری، از اعضای فعال کتابخانه عمومی مادر و کودک و برگزیده دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اهدای کارت عضویت رایگان کتابخانه به فرماندار و مسئولین شهرستان و نیز تقدیر از تنی چند از اعضای کودک این کتابخانه از دیگر برنامه های نخستین روز از پویش کتابخانه گردی در استان گیلان بود.

 


گفتنی است، همچنین پویش کتاب یاری و کاشت نهال مزین به نام شهدا امروز در کتابخانه های عمومی باقرالعلوم(ع) صومعه سرا، شهید مجیدی روستای لیفشاگرد، امام خمینی(ره) کپورچال بندر انزلی، شمس موسوی واجارگاه و اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه سلامت دکتر «رضا کوچکی نیا»، دکتر «سیامک دیوشلی»، پرستار «تهمینه ادیبی» و شهدای راه اسلام و ایران شهید «جمال رضی»، شهید «احمد صفرپور»، شهید «حمیدرضا مجیدی»، شهید «محمدعلی سرشاد»، شهید «خلوص دهقانپور» و شهید «بیژن حقیری» برگزار شد.

کد خبر 1035046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha