تأسیس کانون های مساجد نقطه عطفی در توسعه فرهنگی کشور است

اسماعیلی گفت: تأسیس کانون های مساجد از بزرگترین رویدادهایی بود که صورت گرفت و در واقع نقطه عطفی در توسعه فرهنگی کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های مساجد استان که امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: تأسیس کانون های مساجد از بزرگترین رویدادهایی بود که صورت گرفت و در واقع نقطه عطفی در توسعه فرهنگی کشور بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مسجد محور فعالیت های فرهنگی در کشور بوده و هست و هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری در خصوص مساجد بسیار تأکید داشتند، چراکه مسجد پایگاه اصلی شکل گیری و استمرار انقلاب بوده است.

 

وی عنوان کرد: آنچه امروزه به عنوان عدالت فرهنگی به آن اعتقاد داریم از طریق مساجد امکان پذیر است و در واقع تحقق عدالت فرهنگی از طریق مساجد امکان پذیر است.

 

اسماعیلی اعلام کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کانون های مساجد را فرامو ش نکرده و به آن اهمیت داده و برای آن برنامه ریزی کنید و این فرمایش رهبری نشان می دهد چقدر کانون ها می توانند اثرگذار باشند؛ در بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبری محوریت بیشتر را بر جوانان قرار دادند و کانون های مساجد هم محل ظهور و بروز جوانان هستند بنابراین کانون ها می توانند در شکل گیری گام دوم انقلاب و ادامه آن اثرگذار باشند.

 

وی توضیح داد: کانون های مساجد در بحث تحقق عدالت فرهنگی هم نقش دارند به طوری که در روستاهای دورافتاده و اقصا نقاط کشور به عنوان پایگاه فرهنگی می توانند اثرگذار باشند البته در این زمینه هم باید برنامه ریزی گسترده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت کانون ها هم این مجموعه به عنوان موسسه و تشکل مورد تائید، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و اساسنامه ای برای آن مشخص شده است و بر این اساس بحث ساماندهی کانون ها در دستور کار قرار گرفته و طرح فهما در جهت ساماندهی است که البته در شروع کار اشکالاتی و ایراداتی وجود دارد ولی قطع یقین در ادامه مسیر اثرگذاری را شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به ضرورت حضور کانون های مساجد در فضای مجازی تصریح کرد: امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اثرگذار هستند و نیروهای مسجدی، جوانان مذهبی و فعالان فرهنگی باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته و نباید عرصه را برای کسانی که کارهای ضد فرهنگی می کنند، باز گذاریم.

 

اسماعیلی گفت: باید حضوری فعالانه در فضای مجازی داشت و تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی را نباید فراموش کرد و باید این مهم را دردستور کار قرار دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در اکثر مسجد و مناطق این ظرفیت برای حضور در فضای مجازی وجود دارد و باید نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به طرح ایران قوی تأکید کرد: طرح ایران قوی طرحی  ارزشمند است؛ مقام معظم رهبری تأکید کردند باید قوی باشیم و برای قوی شدن مجهز شدن به ابزارها را باید در دستور کار قرار دهیم و این قوی شدن در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و غیره است.

 

وی یادآور شد: این قوی  شدن باید از محله ها، مساجد و مراکز فرهنگی رخ دهد بنابراین باید برنامه ریزی کرد و اگر بتوانیم برای جوانان، نوجوان و کودکان برنامه ریزی داشته باشیم تا قوی باشند، آینده تضمین می شود از همین رو باید طرح ایران قوی را به طور جدی دنبال کنیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از  مدیران فعال کانون های مساجد استان قزوین که توانسته اند بیش از ۱۰ هزار امتیاز در طرح ملی ایران قوی کسب کنند، تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1035054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha