قرآن و مسجد نسل جوان جامعه را ایمن می سازد

فقهی زاده گفت: یکی از مهمترین رسالت و ماموریت های ما ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین جذب جوانان به مساجد است چرا که قرآن و مسجد نسل جوان و نوجوان ما را ایمن می‌کند که در این زمینه بیش از دو هزار مؤسسه قرآن در سطح کشور در حال حاظر مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر،  روز یکشنبه (17 اسفند) «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان دشتی از مؤسسه فرهنگی قرآنی کوثر شهر خورموج دیدار کرد.

 

«عبدالهادی فقهی زاده» نیز در این آئین ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار شهرستان دشتی در جهت حمایت از موسسات فرهنگی قرآنی، اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت و ماموریت های ما ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین جذب جوانان به مساجد است چرا که قرآن و مسجد نسل جوان و نوجوان ما را ایمن می‌کند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز جوانان ما مورد تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند و دشمن تمام تلاش خود را می کنند با شیوه های نوین و جذاب جوانان جامعه که آینده سازان این مرز و بوم می باشند را از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دور کرده و فرهنگی غربی را به آنها انتقال دهند.

 

وی ادامه داد: دشمنان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند که عشق فرزندان ما به قرآن کم شود چون عشق به قرآن سبک زندگی اسلامی را تقویت می‌کند و آنها نمی‌خواهند فرزندان ما به این اهداف را دنبال کنند و به آن برسند.

 

فقهی زاده به اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تروج فرهنگ قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ مؤسسه فرهنگی و قرآن در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

 

«حمید زارعی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی نیز در این آئین با تاکید بر اینکه هدف اصلی مؤسسات فرهنگی و قرآن تربیت نونهالان قرآنی است، اظهار داشت: مؤسسه کوثر یکی از مؤسسات فعال شهرستان در زمینه‌های مختلف قرآنی می باشد که در جهت اهداف خود و همچنین جذب کودکان و نوجوانان و پرورش جوانان قرآنی اقدامات تاثیرگذاری را انجام داده است.

 

کد خبر 1035079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha