غرس ۵۵۰ اصله نهال درخت به نیت شهدا در مدارس صومعه‌سرا

بالو گفت: ۵۵۰ اصله نهال درخت به نیت ۵۵۰ شهید شهرستان صومعه‌سرا در مدارس غرس شد.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: هر ساله دانش‌آموزان و فرهنگیان به مناسبت روز درختکاری با حضور در فضاهای طبیعی اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: امسال نیز با همکاری اداره‌ منابع طبیعی 550 اصله نهال درخت به نیت 550 شهید شهرستان صومعه‌سرا در مدارس غرس شد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ پوشش گیاهی و پاس داشتن درخت گفت: پیدا کردن جایگاه واقعی فرهنگ درختکاری در جامعه بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

 

بالو کاشت درخت را صدقه جاریه و مورد سفارش دین اسلام و ائمه اطهار(ع) عنوان و تصریح کرد: این کار نقش مهمی در سالم‌سازی آب و هوا دارد و  نه تنها یک روز و یک هفته بلکه باید سالانه مورد عنایت مردم و مسئولان و نسل جوان قرار گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا بیان کرد: حمایت از منابع طبیعی، حمایت از نسل‌های آینده و مشارکت عمومی ضامن پایداری منابع طبیعی است که همت تک‌تک آحاد جامعه را می‌طلبد.

 

وی یکی از مزایای کاشت درخت در مدارس را حفظ و نگه‌داری درخت توسط دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان با فرهنگ‌سازی در راستای طبیعتی سالم گام بردارند.

 

بالو خاطرنشان کرد: وجود درخت در محیط‌های علمی و آموزشی قطعاً در روحیه دانش‌آموزان تأثیرگذاراست و موجب بهره‌وری بیشتر دانش‌آموزان از محیط‌های آموزشی و بهبود شرایط روحی و جسمی آنان می‌شود.

کد خبر 1035208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha