تفاهم ستاد فهما با وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف تامین سلامت بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی از انعقاد تفاهم سه‌جانبه همکاری میان ستاد فهما، وزرات ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های همگانی خبر داد و گفت: تامین و ارتقای کیفی سلامت بچه‌های مسجد و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها از اهداف این تفاهم است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از انعقاد تفاهم سه جانبه همکاری میان ستاد فهما، وزرات ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های همگانی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه روز گذشته (دوشنبه، 18 اسفند ماه) همزمان با سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و در حاشیه نشست شورای مدیران ورزش های همگانی کشور با حضور دستگاه های عضو همچون وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح و ... در محل وزارت ورزش منعقد شد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان یکی از اعضای اصلی شورای سیاستگذاری ستاد فهما است و نماینده این وزراتخانه در جلسات شورا حضور مستمر دارد و در تصمیمات کلان ستاد فهما نظرات و پیشنهادت وزارت متبوع خود را ارائه می کند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد ستاد فهما مبنی بر استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات ممکن به نفع مساجد، این تفاهم منعقد می شود چراکه ورزش های همگانی از دردسترس ترین فعالیت های ورزشی در کانون های مساجد است که اکنون شبکه نزدیک به 26 هزار باب را تشکیل داده اند و نزدیک به دو میلیون و 300 هزار عضو دارند.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به نقش ورزش های همگانی در تامین و ارتقای کیفی سلامت مردم، بیان کرد: خوشبختانه این ورزش ها به امکانات پایه و حداقلی نیاز دارد که امکان تامین آنها در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد. در تلاش هستیم با رواج این ورزش ها در کانون ها، ورزش هایی همچون پیاده روی، کوهنوردی و نیز بازی های بومی و محلی بین بچه های مسجد رواج بیابد و به ارتقای کیفی سلامت آنها کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در زمان اجرای این تفاهم نامه سه جانبه که دو سال پیش بینی شده، اجرای پویش های عمومی در دو نوبت صبح و عصر در محلات است. باید توجه داشت این تفاهم نامه بستری مناسب است برای ارتقای فعالیت های ورزشی در کانون های فرهنگی هنری به ویژه آنکه این کانون ها در غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان نقشی مهم دارند.

 

کد خبر 1035254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha